Bästa pluggodiset?

Pilot

Trådstartare
Vad brukar ni ha när ni pluggar för att hålla energin uppe?
Kört på popcorn och Kina puffar men behöver något annat känner jag.

Fyll gärna på vad ni brukar/brukade köra med!

(Jag tänker att det spelar ingen roll om det är för att plugga på gymnasiet/högskola eller lära sig tävlingsreglerna till rallylydnad.)
 
Haha, jag körde alltid en stor kanna kaffe+bananer när jag skulle helnattsplugga. Har iofs aldrig varit mycket för godis, men tyckte ändå att det ger "energi" alldeles för kort stund ...
 
Haha, jag körde alltid en stor kanna kaffe+bananer när jag skulle helnattsplugga. Har iofs aldrig varit mycket för godis, men tyckte ändå att det ger "energi" alldeles för kort stund ...
Det låter alldeles för nyttigt. :D
Jag är inte så glad i bananer heller, vill gärna ha något som går att plocka med.
 
Haha, jag körde alltid en stor kanna kaffe+bananer när jag skulle helnattsplugga. Har iofs aldrig varit mycket för godis, men tyckte ändå att det ger "energi" alldeles för kort stund ...
Helnattsplugga, det låter inget kul, jag brukade ta helt ledigt från studierna den sista dagen eller dagarna innan tentan för att vara taggad på tentamen.
 
Kaffe och ännu mera kaffe går åt här 😂✌ Men äter gärna choklad faktiskt eller glass av någon märklig anledning!
 
Kaffe och ännu mera kaffe går åt här 😂✌ Men äter gärna choklad faktiskt eller glass av någon märklig anledning!
Glass är jag väldigt förtjust i! Har kört ett träningspass idag så har 0 betänkligheter när det kommer till gottis.
 
Det låter alldeles för nyttigt. :D
Jag är inte så glad i bananer heller, vill gärna ha något som går att plocka med.
Haha nej, jag förstår det. Även om jag gillar vissa onyttiga saker så funkade det inte så bra om man skulle vara vaken och plugga mellan 22-07 eller nått ... inte för mig iaf. Kaffe var det viktiga, resten var lite det jag hade för att slippa bli hungrig!

Helnattsplugga, det låter inget kul, jag brukade ta helt ledigt från studierna den sista dagen eller dagarna innan tentan för att vara taggad på tentamen.
Hehe, jadu, sån bra planering har jag aldrig lyckats få till. Jag har skrivit ett antal uppsatser sista natten innan inlämning... Tentorna brukade jag inte plugga till sista natten dock (men väl vissa nätter i veckan före :P) Det är inte så hälsosamt, men jag har alltid gillat att sitta och jobba/plugga på natten lite under press, det är då jag är överlägset mest produktiv!
 
Vad brukar ni ha när ni pluggar för att hålla energin uppe?
Kört på popcorn och Kina puffar men behöver något annat känner jag.

Fyll gärna på vad ni brukar/brukade köra med!

(Jag tänker att det spelar ingen roll om det är för att plugga på gymnasiet/högskola eller lära sig tävlingsreglerna till rallylydnad.)

Jag satsade efter nån termin på att äta som vanligt, inget godis, inte festa, inte plugga för länge, inte försöka förstå allt plötsligt och se till att sova riktigt bra. Präktigt, men det funkade bättre än att gå nästan in i väggen i socker- och kafferus precis innan tentan skulle göras.

(Annars kanske nån form av tuggummitablett funkar som ren distraktion och minisockertillskott.)
 
Non Stop! Såhär års brukade det bli mycket clementiner också (som jag alltså skalade i förväg och sen satt och plockade av).
Non stop var ju smart! Går ju att plocka av (äta de godast först). Jag tycker verkligen om clementiner, det är bara det att är de o-goda så är det verkligen inte goda. Hur vet man att man tar rätt?
 
Non stop var ju smart! Går ju att plocka av (äta de godast först). Jag tycker verkligen om clementiner, det är bara det att är de o-goda så är det verkligen inte goda. Hur vet man att man tar rätt?

Clementiner? De sötaste och godaste, enligt mig, är Maroc, följd av Jaffa om de finns att få tag på. Rätt så lätt skalade om de är tillräckligt mogna. Annars är Mandariner från samma släktträd ett bra alternativ.
 
Non stop var ju smart! Går ju att plocka av (äta de godast först). Jag tycker verkligen om clementiner, det är bara det att är de o-goda så är det verkligen inte goda. Hur vet man att man tar rätt?
Precis! (och de godaste är de röda, eller hur? :cautious:)

Jag är exakt likadan med clementiner, kan verkligen gå från att avsky dem till att älska dem beroende på vilken sort jag får hem. Men just nu i november-februari brukar det vara lätt att få riktigt goda tycker jag. Jag gillar de som är lite åt det sura hållet och då brukar de som är väldigt små och har helt slätt skal vara säkrast kort (noll koll på om de heter något särskilt tyvärr) :)
 
Precis! (och de godaste är de röda, eller hur? :cautious:)

Jag är exakt likadan med clementiner, kan verkligen gå från att avsky dem till att älska dem beroende på vilken sort jag får hem. Men just nu i november-februari brukar det vara lätt att få riktigt goda tycker jag. Jag gillar de som är lite åt det sura hållet och då brukar de som är väldigt små och har helt slätt skal vara säkrast kort (noll koll på om de heter något särskilt tyvärr) :)
(Svarta och röda, där med basta!)
Så länge de inte bara smakar vatten är jag nöjd, men då vet jag vad jag ska hålla utkik efter.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
765
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 520
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp