Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Säger som övriga: pilatesboll.
Finns jätte många bra övningar för bålen. Finns att köpa häfte eller DVDfilm med olika balans övningar eller kan man säkert hitta en del på nätet.
Man kan även variera svårighets graden efter hur mycket luft det är i bollen. Mindre luft är lättare. (Bollen blir ju inte lika hård).
En övning som är grymt bra och kan göras hemma är...
Ligg på rygg, sätt fötterna i golvet, vinkla knäna, sug in naveln och lyft upp rumpan så du blir rak från knäna ner till där överkroppen vilar i golvet. Bara detta är bra, men för att ytterligare stärka och även testa hur sned man är i musklerna i bålen så kan man lyfta ena benet. Lyft bara foten någon cm från golvet koncentrera dig på att hålla höfterna exakt lika höga. Det är "enkelt" på den starka sidan, men på den svaga rasar höften ner direkt och bålmusklerna får kämpa för att hålla höften rak.
Denna övning finns liknande att göra från pilatesboll, sitt på bollen med fötterna på golvet. Lyft ena foten någon cm o håll kvar. På den starka sidan sitter man hyfsat, på den svaga sidan får man kämpa för att inte rulla av bollen! Detta kan man lätt göra medan man tittar på tv Tänk på att alltid suga in naveln.
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.