Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Rosett

Trådstartare
Jag har haft Halebop kontantkort sen jag köpte mobil 2002 men det kanske finns bättre alternativ? Vad använder ni? Kostar?
Iofs ringer jag bara 1-2 samtal i månaden, om ens det, så kanske inte kommer billigare undan ändå.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Nej, ringer du så lite så kommer du kanske inte så mycket billigare undan, men det beror ju lite på om du smsar/surfar något också? Hur mycket lägger du på mobilen idag?

Jag har Tele2 med ett studentabonnemang (som inte finns att teckna längre), betalar mellan 150-200 kr/månad.

Skulle jag teckna nytt abonnemang skulle jag pröva hallon (hallon.se) - ingen bindnings- eller uppsägningstid, fast pris på 249 eller 99 kr.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Jag har ett Telia-abonnemang som kostar 99 kr i månaden.

Oftast tar min mobil slut efter två år och då är också min bindningstid slut och jag köper en ny. I samband med det brukar något annat abonnemang ha blivit förmånligare så då byter jag. Varierar mellan Telias olika eftersom jag vill behålla mitt nummer.

Hittills har också Telia varit det enda som funkar där jag bott. Nu har jag lyckats flytta till ett ställe där Telia inte funkar inomhus...

Jag tror inte att det går att säga vilket abonnemang som är billigast i längden. det varierar nog?
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Nej, ringer du så lite så kommer du kanske inte så mycket billigare undan, men det beror ju lite på om du smsar/surfar något också? Hur mycket lägger du på mobilen idag?
Smsar mer än jag ringer men inte varje dag. Surfar ytterst sällan, bara om jag behöver kolla nåt och inte ids slå på datorn, men den är jätteseg att surfa på och liten skärm så undviker det helst.
Tror jag laddar kortet med 300 kr i halvåret, det händer att det kommer meddelande om att jag måste ladda kortet, annars stängs kortet av. :eek: :laugh:
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Jag har haft Halebop kontantkort sen jag köpte mobil 2002 men det kanske finns bättre alternativ? Vad använder ni? Kostar?
Iofs ringer jag bara 1-2 samtal i månaden, om ens det, så kanske inte kommer billigare undan ändå.

ringer du 2 samtal i månaden?! förlåt men blev lite paff:D
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Smsar mer än jag ringer men inte varje dag. Surfar ytterst sällan, bara om jag behöver kolla nåt och inte ids slå på datorn, men den är jätteseg att surfa på och liten skärm så undviker det helst.
Tror jag laddar kortet med 300 kr i halvåret, det händer att det kommer meddelande om att jag måste ladda kortet, annars stängs kortet av. :eek: :laugh:

Då kan du nog gott hålla dig till kontantkort! 50 kr/månad är det få abonnemang som landar på, om ens något.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Det finns inget alternativ som är lika billigt som halebop för oss som ringer så lite, laddar också ca 300 i halvåret, och då smsar jag ändå mest när jag är på jobb i Norge. Kortet stängs förövrigt inte fören det gått 1 år från senaste laddningen, utan de meddelanden du får gäller antagligen första månadens gratis SMS som slutar gälla, och då vill de att du fyller på kortet oavsett om det behövs eller inte.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Jo såna meddelanden har jag också fått, men även de med "hot" om att stänga av kortet. :nailbiting:
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Jo såna meddelanden har jag också fått, men även de med "hot" om att stänga av kortet. :nailbiting:

Har aldrig fått stängnings varsel från Halebop, och då har jag även ett Original inköpt 1996 som fylls på med 50 kr en gång om året som jag använder som "reserv" ifall pengarna tar slut på det nyare kortet.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Jag har halebop som du, men tror som de andra att du inte kan komma billigare undan än så. Jag laddar på för 200 kr i månaden för att få gratis sms för jag skickar sms oftare än ringer. Det slutar ofta med att jag månaden därpå hamnar på över 300 kr eftersom jag ringer så pass lite. Ibland försöker jag ringa upp de pengarna jag har på kortet innan jag laddar på, annars skulle det sluta med hur mycket som helst! :D
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Bra tråd! Insåg just att mitt svenska kontantkort har blivit inaktiverat så jag behöver ett nytt nu när jag flyttar tillbaka igen. Trivs egentligen bra med både mina uråldriga knapptelefon och kontantkort men har mer och mer börjat snegla på smartphones och abonnemang. Har dock samma frågeställning som du, hur kommer jag billigast undan? Lägger i dagsläget sällan mer än 100kr i månaden på mobilen. Är med på en något högre månadskostnad iom surfandet men 200-300 kr känns som alldeles för mycket.

Behålla gamla trotjänaren och fixa ett nytt kontantkort eller "bli vuxen" med smartphone och abonnemang? Gaah! :crazy:
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Kör numer med Comviq Fastpris, 145:- för en månad och alla samtal/sms fria;)
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Varför byter du inte till Comviqs fastpris 145:- så slipper du ringa "bara för att" och kommer dessutom billigare undan.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Jag har ett Telia-abonnemang som kostar 99 kr i månaden.

Oftast tar min mobil slut efter två år och då är också min bindningstid slut och jag köper en ny. I samband med det brukar något annat abonnemang ha blivit förmånligare så då byter jag. Varierar mellan Telias olika eftersom jag vill behålla mitt nummer.

Hittills har också Telia varit det enda som funkar där jag bott. Nu har jag lyckats flytta till ett ställe där Telia inte funkar inomhus...

Fast du måste ju kunna behålla ditt nr även om du byter operatör? Jag bytte nyligen från Telia till Tele2 och flyttade med mig numret.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Fast du måste ju kunna behålla ditt nr även om du byter operatör? Jag bytte nyligen från Telia till Tele2 och flyttade med mig numret.

ja numera :D Fast på 90 talet gick inte det..... Jag har haft mobil från det att de blev just mobila.

Nu ska jag försöka ta reda på vilken operatör som har täckning här. Jag ser en mast...
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

jag har årskort på mitt Telia refill som jag gjorde om från Halebop refill..

jag betalade 999 kronor för att få ringa 100 minuter i månaden, skicka 500 sms i månaden samt surfa 0,5 Gb i månaden... det blir en månadskostnad på 83 kronor och 25 öre...

Räcker gott och väl till mig som ringer sällan, skickar inte så många sms samt surfar bara när jag ska kolla upp något, främst när jag sitter i tunnelbanan...

MMBetsybabe
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Ingen kan väl slå Glocalnet i pris..eller ? 99:-/månaden och 1:- per samtal...ingen minutavgift. Efter 2000 minuter kostar det 0,69:-/min till andra operatörer. sms är gratis.
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Beror på hur mycket man ringer..... 145 för fria samtal/sms blir då billigare för mig! Har då även en del fri surftid
 
Sv: Bästa mobilabbonemanget/kontantkortet

Varför byter du inte till Comviqs fastpris 145:- så slipper du ringa "bara för att" och kommer dessutom billigare undan.

För att då måste jag ladda på varenda månad. Som det är nu laddar jag på 200 kr säg två månader i rad och så slipper jag sedan ladda på månaden därpå. Jag har i stort sett alltid pengar på min telefon även om månaden gått ut så det blir dyrare att ringa, men pengar har jag. Det blir alltså dyrare för mig med ett fast pris. Det blir dessutom lite bökigare då man måste ladda på en viss dag annars går det inte att ringa. Glömmer jag just den dagen så kan det bli bökigt, och glömmer har jag gjort med halebopen också men då kostar det ju bara per samtal.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
411
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
774
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 887
Senast: Squie
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp