Linda_A
Trådstartare
Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen så fort Barka får hösilage. Ingen annan förändring, de går fortfarande ute och betar från ca 20-21 på kvällen till 12 på förmiddagen och så får de 1-2 kg hösilage när de kommer in. Betesrutinen har sett ut sådan i maj, juni och augusti (i juli togs de inte in alls), men då utan något extra grovfoder.
Att ha henne på enbart hö som jag köper in själv blir väldigt svårt förvaringsmässigt, så jag vill göra ett försök till att få det att funka på hösilage. Hon har ju klarat av det alla andra år efter lite omställningstid, men det kanske kan bli värre med åldern? Bajset ser för det mesta helt normalt ut, ibland lite blött, men hon får ändå en massa gas och går och gör försök att bajsa under lång tid innan det händer nåt.
Att ha henne på enbart hö som jag köper in själv blir väldigt svårt förvaringsmässigt, så jag vill göra ett försök till att få det att funka på hösilage. Hon har ju klarat av det alla andra år efter lite omställningstid, men det kanske kan bli värre med åldern? Bajset ser för det mesta helt normalt ut, ibland lite blött, men hon får ändå en massa gas och går och gör försök att bajsa under lång tid innan det händer nåt.