Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att för att kunna njuta av nuet på bästa sätt, behöver en ha gjort upp med det förflutna (bearbetat, accepterat, hanterat) och känna sig trygg inför framtiden; då blir det lättare att avslappnat se världen omkring sig - att notera den lilla ekorren som leker sig upp för trädstammen, att känna den friska fuktiga morronluften, att dra in doften av nybakt när en passar bageriet på hörnan osv.Det som varit svårast för mig är att leva efter råd som "om du alltid står med ett ben i dåtiden och ett i framtiden så innebär det att du pissar på nuet". Jag har haft sååååååå svårt att leva i nuet och vara närvarande, inte hela tiden vara på väg framåt, vidare, bort. Det här har skapat så otroligt mycket livsstress och fått mig att må så dåligt, så det har jag jobbat massor med.
Två grejer har fastnat hos mig och båda gäller trafik, konstigt nog.
När jag som ung tyckte att jag kunde vara utan bälte i bilen för att det var så kort sträcka och bara i villasamhället så sa min pappa "Olyckan vet inte hur långt du åkt" och det har satt sig som berget. Bilskolan vi känner har börjat anamma det också.
Min mamma sa någon gång när hon hörde någon säga att olyckan (bil) hände så plötsligt och att det var så oförutsägbart att; "Det är väl ingen som sitter på sängkanten på morgonen och säger att ´ idag ska jag råka ut för en olycka ´ "?
Med det sagt så är det ju aldrig så att man planerar en olycka och att man kanske ska tänka lite längre än näsan räcker och köra som om du faktiskt tror det ska hända något.
Man får vara som man är när man inte blev som man skulle.
Men gud, sluta genast med det!! Jag har ju typ någon diagnos och det kommer sällan någonting bra ut ur skiten jag utsätter mig för.Jag måste erkänna att jag mer än en gång tänkt "vad skulle @Ramona göra" när jag behöver peppas för att våga.