Bästa livsråden

Själv lever jag med mottot att "så länge världen inte exploderar är det inget att oroa sig för och då finns det fortfarande hopp". "Livet är för kort", "strike while the iron is hot" är också favoriter och eftersom jag är värmlänning i grunden lever jag efter devicen att "allting ordnar sig".

Och livet har ju en finurlig benägenhet att ordna sig. Det kanske inte blir som man tänkt sig, men det blir bra ändå.

Men gud, sluta genast med det!! Jag har ju typ någon diagnos och det kommer sällan någonting bra ut ur skiten jag utsätter mig för.
Men nej. Du flyttar från Irland och gör slut på relationer som inte längre tillför dig något. Du verkar så självständig och stark. Du är faktist ett föredöme för många av oss.

Själv lever jag med mottot att "så länge världen inte exploderar är det inget att oroa sig för och då finns det fortfarande hopp". "Livet är för kort", "strike while the iron is hot" är också favoriter och eftersom jag är värmlänning i grunden lever jag efter devicen att "allting ordnar sig".

Och livet har ju en finurlig benägenhet att ordna sig. Det kanske inte blir som man tänkt sig, men det blir bra ändå.
Nejdå!
Nu ska vi strax iväg och skriva kontrakt på en bostadsrätt. Mindre än 10 dagar efter att vi fick nog av vår skithyresvärd och bestämde oss för att flytta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 733
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama