Bästa benskydd? Inspirera mig!

Sv: Bästa benskydd? Inspirera mig!

Älskar Eskadron....de sitter som ett smäck på min pålle, har två svartauppsättningar, en vit, en brun och en senapsgul!!!Testade att köpa Pro skydden från Lamicell...men fy så dåliga bakskydden var!!! På tävling har jag för det mesta Eskadron eller läderskydd från Action horse,

När jg rider dressyr har jag för det mesta lindor i alla möjliga färger och former...eller mjuka heltäckande skydd med fårskinn!

Senast ändrad:

Lägg gärna in bilder så man ser hur de ser ut.

Fördelar- nackdelar?

Nästan alla hästaffärer har dem, bla Hästbiten och Skara hästsport, det är de jag har köpt ifrån. :)

Har du ponny föresten?

Nästan alla hästaffärer har dem, bla Hästbiten och Skara hästsport, det är de jag har köpt ifrån. :)

Har du ponny föresten?

Jag har en kallblodsponny som jag dock har specialskydd för (pga överflödigt hovskägg) dock har jag förmodligen fått hem min nya häst 1 Juni om han går igenom bes. Så de finns antagligen i någon hästsportbutik i Västerås? :D

.. också hittade jag Carbon Gel (samma?) på Hippson.se för 1.100:-. Lite mycket för min plånbok just nu :(

Vid hoppning träning/tävling Eskadron flexisoft, vid markarbete/skritta på tur Sandownbandage från Equiline.

ÄLSKA ESKADRON :love:

Använder bara Eskadron, både dom valiga och FlexiSoft och har flera uppstättningar i olika färger :)
Nu på lista står ett par FlexiSoft med fårskin, SÅ SNYGGA! f
501015007.JPG
årskin

Jag har hampa pro settet. ett brunt. :)
Fungerar kanoners. dock inte på hästar med tjocka bakkotor.
Hade förut ett par equiguard från hööks, fram och bak. Hade dom hemma å dom fungerade bra. ;)

Jag använder mest mina Catago Pro benskydd och dom är kanon bra:)

Veredus ProGel (tror jag de heter, de är de med gel-fyllning nere vid kotan för att minska slaget på benet när hästen stryker sig). Används i både hoppning och markarbete. Vid uteritt använder jag vanliga Veredus Pro senskydd.

jag har precis fått mina veredus carbon gel!
provade dom igår, och dom är jättebra!! passform, kvalité, allt. :D

Jag har hört att de är små i storlekarna, stämmer det?
Töjer de sig mycket?

jag har S till min c-ponny med smala ben, och det funkar perfa!
dom töjer väl sig litegrann i remmarna, men jag tror det är minimalt.

Ni som har Veredus me läder foder, hur är dom?
Tycker dom är såå snygga och har helt snöat in mig på dom!!:love:
Nån som har bild på hur dom ser ut på mellan brun- ljusbrun pålle?:D

Har också nyligen köpt Hampa Pro från Gekås (billigt!), men vet ej om de är bra eller inte eftersom jag inte använt dem än.

Jag har en uppsättning Hampa Pro (grafitgrå), köpta i Globen för ca 8 år sedan. HELNÖJD!! Funkat kanon, och fortfarande fräscha i kardborrebanden (till skillnad från mina Eskadron-strykkappor :( )
Använde förr mina Knight´s-skydd i läder till tävling (och hade Racing Tack på träning), men sen jag köpte Hampa-skydden har jag haft dem nästan jämt.

De är skitsnygga och sitter perfekt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hundträning Har ni några favoriter, personer eller metoder ni inspireras av inom hundträning? ... Och som därmed kan inspirera mig 🙂
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: Lillo
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
21 124
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård