Bästa benskydd? Inspirera mig!

T

Troya

Ja, vad använder du dig av, och vad har du för favoriter som du använder inom Hoppning eller Markarbete? :D

Ellen

Sv: Bästa benskydd? Inspirera mig!

Jag använder Eskadron och Veredus plast med neopreninsida till vardags när jag inte lindar fram. Vid hoppning o tävling använder jag oftast Veredus Carbon gel eller Veredus med läderinsida och ibland HG läderskydd.

Jag använder Veredus Carbon gel, både till markarbete och hoppning. De är mycket smidigare att sätta på/ta av och att göra rent. Eskadron har jag haft innan, men kardborren blev jättesliten så de åkte av vid ridning. Så nu ligger mina veredus på första plats!

Eskadron Flexisoft. tycker dom är helt suveräna!

Nu har jag PRO Lamicell, tycker dom är jättebra! :) Köpte dom billigt på gbg horse show.

3102506102_1.jpg

Innan har jag bara haft Eskadron och Eskadron flexi soft, och dom har väl varit bra men dom har inte hållt så länge... inner"tyget" eller vad man ska kalla det, har slitits väldigt fort.

Eskadron Flexisoft på träning och Equipe läderskydd på tävling.

Lamicell pro vi träning /tävling.. annars ett par Catago senskydd fram samt strykkappor bak.

Jag har många benskydd och många av dem (tex läderskydden Hansbo och Pessoa) används enbart till tävling. Till vardags och träning har jag Eskadron Flexisoft och jättebra såna kopior (ej från Hööks el liknande). De är PRECIS som Eskadron fast utan märket påsytt - kvaliteten känns precis lika bra. Tycker så bra om dem så hade tänkt köpa fler att ha på lager, men har inte hittat dem igen :(

Har också nyligen köpt Hampa Pro från Gekås (billigt!), men vet ej om de är bra eller inte eftersom jag inte använt dem än.

I dressyrarbete har jag ofta damasker, hela skydd (såna neopren som går runt hela benet) eller lindor.

Senast ändrad av en moderator:

Jag använder Veredus Carbon gel, både till markarbete och hoppning. De är mycket smidigare att sätta på/ta av och att göra rent. Eskadron har jag haft innan, men kardborren blev jättesliten så de åkte av vid ridning. Så nu ligger mina veredus på första plats!

jag har ett par som jag har beställt, och jag måste fråga om dom är värda priset?:angel:

men annars verkar dom suuuper:bow:

TS: annars har jag eskadron nu, men ska somsagt få hem ett par verdus carbon gel.

Använder Veredus pro-light och Catago.
Men har beställt Carbon gel :)

Jag älskar eskadron och har flera uppsättningar både till tävling och träning.

veredus carbon gel använder jag..
eskadron flexisoft är också kanon men just nu har jag bara carbon :)

Hmm, ja det måste jag nog säga att dom är! Gillar dom mkt, verkar sköna för hästen också, smidiga. Och ett plus i kanten är väl att dom är snygga också. :p

Jag har hört att de är små i storlekarna, stämmer det?
Töjer de sig mycket?

Nej det tycker jag inte dom är, jag har M till mitt halvblod. Mina har inte töjt sig någonstans, vart skulle de kunna töja sig? :p Resåren väl isf, men det har inte mina gjort än iaf, de sitter som ett smäck på benen.

Jag hörde någon säga att de hade töjt sig jättemycket för henne, men kanske var fel storlek bara :p
Jag har M i pro-light så då borde M bli bra, förhoppningsvis eftersom det är den strl jag beställt.

Jag har Eskadron med fårskinnsinsida
Veredus pro classic (dom med läderinsida) och ett par Catago pro. Tycker alla dom är jättebra :bow: men mina favoriter är ändå veredus :d funderar på att köpa ett par carbon gel nu oxå :love:

Säger som så många andra. Eskadron! de är de bästa skydden som finns. Både bra ocgh vettiga i pris. Har väldigt bra passform och skyddar extremt bra!
¨
Tycker även som måmnga säger att Veredus skydden är väldigt bra. Gillar de nya Carbon gel skydden. Bästa passformen jag sett hos ett par skydd!

Ja kanske det, för mina sitter super!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hundträning Har ni några favoriter, personer eller metoder ni inspireras av inom hundträning? ... Och som därmed kan inspirera mig 🙂
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: Lillo
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
21 124
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård