Bästa bältet för linlöpning

Sv: Bästa bältet för linlöpning

Jag köpte lina och expanderlina på metervara hos bauhaus, ock knöt själv;) Billigt och bra!

Smart! Jag är dock lite orolig att det inte ska bli tillräckligt hållbart. Men om det inte är svårare än att splitsa grimskaft så kan jag nog lyckas med det.

Det verkar som om det får bli en från Camas på 2,5 m. Passade på att beställa en parlina samtidigt. :)

Uj vad kul jag och hundarna kommer att ha. Fast jag har funderat på om jag inte skulle beställa linan med panikhake. :D Dags att sätta igång med bålträningen om jag ska klara av att hålla mig upprätt om hundarna drar iväg.

Liten uppdatering av tråden! :) Vi är i full gång nu med joggandet. Några saker behöver förbättras. Linan som går mellan hundarna vill jag ska vara expanderande eftersom Gaia ibland inte håller rak kurs. Jag vill inte att det ska bli för ryckigt för Dafne som inte är lika stark och som väger 2 kg mindre. Sedan ska de även få varsin nomesele.

Det var verkligen en jättehäftig känsla när hundarna låg på lite. Hej och hå vad benen fick gå. :D

DafneochGaiajoggar.jpg

Smart att fästa linan mellan dem i selen, istället för i halsband!

Nu är det bara att testa på cykel och skidor också, så ska vi se om du inte är helt fast för drag sen;)

Att fästa mellan halsarna kändes inte riktigt bra faktiskt. Båda hundarna kan vara rätt impulsiva och jag vill inte att de ska utsättas för några ryck. Mellan selarna kändes som ett betydligt bättre alternativ.

Skidor har jag redan börjat fundera på. Det kan bli riktigt spännande om hundarna får syn på småvilt. ;)

Men visst är det kul! Jag kommer helt säkert att fastna för drag, även om hundrasen kanske inte är optimal. Men sträckorna i canicross är nog rätt överkomliga för dem, det tror jag. Jag sitter redan och kollar efter cross country-skor med spikar :angel:.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 086
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 001
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024