Bästa avmaskningsmedlet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 889
I

Insanity

Då mamma Boletta var lite risig efter fölningen igår hann jag inte ner till apoteket för att köpa avmaskningsmedel.

Ska ner dit om en stund och vill höra vad ni anser vara bästa avmaskningsmedlet?

Sv: Bästa avmaskningsmedlet

Jag använder alltid ett ivermectinpreparat till mina nyfölade ston typ
Ivomec eller de andra med snarlika namn. Jag tror inte att Banminth tar fölmasken.

Sv: Bästa avmaskningsmedlet

Då mamma Boletta var lite risig efter fölningen igår hann jag inte ner till apoteket för att köpa avmaskningsmedel.

Ska ner dit om en stund och vill höra vad ni anser vara bästa avmaskningsmedlet?

Behöver hon avmaskas då?

Vilket medel som är "bäst" beror ju på vad det är man är ute efter. Vilka maskar man har att bekämpa, och vad det är för parasittryck.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 902
Hemmet Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: Linn-Nora
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 136
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 491
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025