Basset hounds

Grålly

Trådstartare
Har en basset hound-tik som har fått 3 valpar för 5 veckor sen, och de är urgulliga! Fick ta bort våran bassethane för några månader sen, då han fick problem med ryggen.. :cry: Nu ska vi behålla en av valparna (Felix), och sälja två. Skulle helst behålla alla, men det går ju inte.. Någon som har en/flera/vill ha en? Här ska pratas basset! ;)
 
Sv: Basset hounds

Har haft 2 basset hounds :D

Vem är tiken som har valpar? pappan till valparna? varför tog du kullen?
 
Sv: Basset hounds

Nu blev jag nyfiken.......vem är tiken??
Har ju själv haft 3 bassar och är ett stort Bassetfan.
Prata Basset gör jag mer än gärna :rofl: :rofl: , det är den bästa rasen som finns, fast jag har en Sheltietik nu för tiden :angel:
(det är jag som gör championlistan på www.bassethound.se ;))
 
Sv: Basset hounds

Har en kvar, har haft två. Vad har dina valpar för stam?
Vi söker eg. en vuxen tik, för vi vill ha en till. En röd/vit tik.
 
Sv: Basset hounds

mian1 skrev:
Har en kvar, har haft två. Vad har dina valpar för stam?
Vi söker eg. en vuxen tik, för vi vill ha en till. En röd/vit tik.

Mamman å pappan eller vadå? Det är mor min som vet om allt det där. Vi har mörka valpar. En är nästan helsvart, en har 3 vita fläckar på halsen, resten svart, och hanen vi ska behålla har en vit krage runt halsen och resten svart.
 
Sv: Basset hounds

pippilotta skrev:
Nu blev jag nyfiken.......vem är tiken??
Har ju själv haft 3 bassar och är ett stort Bassetfan.
Prata Basset gör jag mer än gärna :rofl: :rofl: , det är den bästa rasen som finns, fast jag har en Sheltietik nu för tiden :angel:
(det är jag som gör championlistan på www.bassethound.se ;))


Tiken är från Affections, hon heter Never been kissed. Sorgligt namn :rofl: Kallas Diva. Själv är jag mycket för labradorerna, men bassetarna går inte att slå. De är så underbara :love: Okej.. Skulle kunna lägga ut en länk till en hemsida som skriver om våra valpar, får man lägga ut länkar här? Kanske finns något förbud mot det :crazy: :smirk:
 
Sv: Basset hounds

KisseNova skrev:
Har haft 2 basset hounds :D

Vem är tiken som har valpar? pappan till valparna? varför tog du kullen?

Efter Affections Never been kissed. Kallas Diva. Quickcards It's a miracle, kallas Robin (Tror jag) :D Diva är nästan helt svart, har inte mycket hud, och liknar mer en tax om jag får säga det själv ;) Nä, visst ser hon ut som en basset, men hon är.. lite liten och smäcker om man säger så. Har inte sett hanen själv, men har hört att han är ganska stor, med jättetassar.

Vi tog kullen därför att uppfödaren vi tagit vår tik Diva ifrån vill få fram mörka bassetar som inte är så jättegrova, med mycket hud, och då var Diva den perfekta "kandidaten". Hon är, som sagt, väldigt smäcker och har inte mycket hud, och så är hon väldigt mörk. Har haft hund så länge vi kan minnas, och har haft många kullar av några olika raser. Vi hade funderat på att ta valpar på henne tidigare också, men det blev som aldrig av. Sen bestämde vi oss, och vi ångrar oss inte för en sekund! :p
 
Sv: Basset hounds

Min ena basset hound kom ifrån dom, Affection´s Man of Liberty, kallades Mascot till vardags. finns tom på honom på deras hemsida :D

Men är inte det Monica & Roland som har den kullen????
 
Sv: Basset hounds

Att Monica och Roland har den kullen? Nej..

KisseNova skrev:
Min ena basset hound kom ifrån dom, Affection´s Man of Liberty, kallades Mascot till vardags. finns tom på honom på deras hemsida :D

Men är inte det Monica & Roland som har den kullen????
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 665
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp