xandoor

Trådstartare
Jag behöver lite råd av er bukare.

Min dotter på 1 månad har kolik och har stort behov av att bli buren hela tiden då hon har ont. Har funderat på en bärsele så att jag får händerna fria, för som det är nu så har jag henne i famnen hela dagarna nästan = får ingenting gjort plus att jag får enormt ont i axlar och nacke.

Vilken sele rekommenderar ni ?

Sv: Bärsele

Manduca!!!

Bär fortfarande min 2,5 åring i den då o då utan att få ont någonstans! Haft en otrolig nytta av den, är bara ledsen att jag inte hade en till första barnet som också var ett kolikbarn...

Manduca har ocksa! Fast jag har aldrig provat nagon annan sele....

Annars ar sjal mysigare inomhus tycker jag!

Jag är nöjd med babybjörn och tycker att min tjej sitter stadigt nära kroppen.
Googla på test bärsele, för det lär ju ha gjorts några tester om do olika

Manduca har ocksa! Fast jag har aldrig provat nagon annan sele....

Annars ar sjal mysigare inomhus tycker jag!

Word :bow: fast jag har testat BabyBjörn, och i jag tycker inte alls om den - avlastar inte ryggen ett dugg, och barnet sitter ju vad jag förstår alldeles tokigt också.
Manducan är underbar, vi hade aldrig överlevt utan den. Det är först nu, när Emil är drygt 5 månader som han börjar kunna sova själv på dagarna, innan var det bara sele eller sjal som dög inomhus.
Tycker som Vindvissla att sjalen är mysigare inomhus, men min rygg pallar tyvärr inga längre stunder med den längre nu när Emil väger nästan 7 kg! :)
I manducan dock kan han sova flera timmar utan att jag kroknar ;)

Någon av de ergonomiska selarna absolut om du inte väljer sjal. Jag har, som typ 90% av bukemammorna en manduca och både jag och dottern är grymt nöjda med.

Kan bära längre trots bruten/trasig rygg :)

Ja runt 4 manader tror jag att jag borjade anvanda selen mer an sjalen, innan dess var sjalen helt klart mysigast. Sen nar han var 6 manader ville han upp och ner och upp och ner sa da var selen helt klart bast.

Efter att ha last om BB (och sett de stackars barnen som hanger i grenen) skulle jag aldrig skaffa en oergonomisk sele, varken for mig sjalv eller barnet.

Ja runt 4 manader tror jag att jag borjade anvanda selen mer an sjalen, innan dess var sjalen helt klart mysigast. Sen nar han var 6 manader ville han upp och ner och upp och ner sa da var selen helt klart bast.

Efter att ha last om BB (och sett de stackars barnen som hanger i grenen) skulle jag aldrig skaffa en oergonomisk sele, varken for mig sjalv eller barnet.

Sådär kände jag med, sjalen var mysig först, mne sele är lite smidigare.

Nu strejkar ju min rygg mot selar också så det kvittar.
Nu funkar bara Mei Tai om jag ska bära längre en kanske en halvtimme.

Jag slår ett slag för Beco Butterfly II! Man bär som i Manduca, den känns likadan o barnet sitter likadant, men när barnet blir så stort att man sedan vill bära det på ryggen i stället så tycker jag det är mycket lättare att sätta på sig Becon när man är ensam.

*länk borttagen av moderator*
Lycka till med selen o ff a med Lillan :)!!

Senast ändrad av en moderator:

Själv älskar jag min Ergosele! Funkar att bära på mage, höft eller rygg, oh från nyfödd (med insats) till 18 kg.

Du har redan fått svar, men MANDUCA :love::love:, jag är stolt ägare till tre, men ska skaffa mig minst en till! de är snygga som få, otroligt anpassningsbara och sköna för både bärare och barn.

Sjal är annars, som du också fått tips om, en bra investering. Skönt att bära i, och supermysigt :love::love:

Jag vet inte om det finns någon skriven gräns för det. Jag kan bära Daniel i min MT, han är 2 år och 3 månader och väger ca 16 kilo nu, lång som en stång är han också :D

Jag har en ärvd babybjörn och jag kunde bara bära Molly max 20 min i den fram tills hon var en månad, Skulle jag ta på den nu så skulle min rygg nog pajja :crazy:.

Köpte en manduca på tradera för en billig penning och den är jag supernöjd med.
Att köpa en ny manduca är nog billigare än en babybjörn dessutom :grin:.
För mig stod valet mellan en manduca och en ergo, men då snubblade jag ju som sagt över en manduca på tradera så då blev det den :p.

Har även sytt en mei tai, men den vågar jag inte använda förrän hon har blivit lite stadigare :).

Manducan är billigare än en BB och kan användas betydligt längre eftersom man kan bära på ryggen.

:)

När liten var så liten bar jag i trikåsjal (och jag längtar till nästa bebis så jag får göra det igen. ;).
Bar även i manduca och den är oxå helt ok! Dock kommer jag och manducan inte riktigt överens, den passar inte riktigt mig helt enkelt. Jag bär hellre i sjal, eller som nu mest i MT, fast då är min bebis snart 10 månader... :)
Nu har jag köpt en Beco och jag trivs bättre med den än med manducan, dock har jag ju inte burit sådan liten skrutt i den så jag kaninte svara om hur det fungerar.

Mer sele för pengarna mao ;).

Jag skulle aldrig byta tillbaka till babybjörn nu när jag har min manduca :laugh:.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 703
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar