M

Mannagrynet

Hur mycket ska man betala en barnvakt för t ex en kväll? Betalar ni per timme?
 
Sv: Barnvakt

Min 15-åriga dotter brukar ofta sitta barnvakt och hon tar 100 kr för en kväll och 150 kr om hon ska sova över. Det tycker jag är lagom och hon är nöjd med det.
 
Sv: Barnvakt

Har suttit barnvakt i flera olika familjer under gymnasiettiden och fick då som standard 50 kr/tim, och ofta lite till.

Ullis
 
Sv: Barnvakt

:eek: 100 kr för en kväll? Och 150 för övernattning? Oj, vilken låg timlön... jag skulle skämmas över att betala så lite...

50 kr/timme iaf borde vara rimligt tycker jag...

/snurpe
 
Sv: Barnvakt

Jag tycker att det är ganska lagom. Nu är det iofs mina kompisar som hon sitter barnvakt till och då bara när dom ska gå ut. Jag tycker inte att betalning till barnvakt ska vara en anledning till att INTE gå ut, för att man inte har råd att betala barnvakten.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 173
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 306
Senast: enough
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 627
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp