Nu förstår jag inte alls vad du pratar om. Eget rum och wifi på förskolan? Hoppas inte.Jag har aldrig argumenterat för att det på nåt sätt är bättre eller så. Bäst vore ju om alla fick egna rum och gratis wifi liksom.
Om du pratar om BB så tänker jag helt iskallt anta att om frun ligger på uppvaket och har förlorat många liter blod efter ett akutsnitt så kräver de inte att pappan åker hem och lämnar bebin ensam i en korg i korridoren förrän hon vaknat till och man vet om hon lever.
Jag hoppas verkligen att de inte kräver att pappan åker hem och lämnar bebin i korridoren om frun är medvetslös flera dagar. Utan att han i så fall i alla fall får ta med bebin hem. Jag tänker bara anta att det inte sker.
Så om du tror att jag diskuterar att man måste ha eget delat rum i fem dagar på BB så tror du fel. Jag argumenterar för rimligheten att få ha förskoletid tills föräldrarna är hemma från BB. Om pappan är utslängd från BB och har 10 dagar hemma så får man väl anta att han inte behöver förskoletiden då.
Jag diskuterar alltså förskoletid när föräldrarna är på BB.
(Men om man diskuterade sjukhus så gissar jag helt fräckt att det snarare är en besparing att ha pappan kvar om det finns plats. Med tanke på att de då slipper ta hand om barnet. )
Senast ändrad: