Barnbidrag

Sablar22

Trådstartare
Är det någon som vet om barnbidraget betalas ut i förskott
eller efterskott ?

Väldans tacksam för svar!

Sv: Barnbidrag

Jag fick barn 1 maj och fick utbetalt första gången 20 juni. Hade jag fått den 30 april hade jag fått det den 20 maj.

Om du menar om den 20:e infaller på en helg så betalas barnbidraget ut närmaste vardag innan.

Första månaden får man inget alls iallafall :) Jag fick den 2 april och får INTE för april utan först i maj! Och det är då för maj månad, antar jag?

Tack alla :laugh:

Jag har läst fk´s hemsida, men vågar inte tolka på egen hand.

Saken är den att sambon´s son ska flytta till hans mamma.
Då är frågan när hon ska börja få barnbidraget.
Är det samma månad eller en månad i efterskott?

Nej, barnbidraget betalas aldrig ut nästkommande vardag, utan infaller den 20: e på en söndag får man på fredag. Samma gäller några andra stöd som tex: bostadsbidrag, underhållsstöd mfl.

Nej, barnbidraget betalas aldrig ut nästkommande vardag, utan infaller den 20: e på en söndag får man på fredag. Samma gäller några andra stöd som tex: bostadsbidrag, underhållsstöd mfl.

Du läste nog inte riktigt vad jag skrev.

Om du menar om den 20:e infaller på en helg så betalas barnbidraget ut närmaste vardag innan.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 634
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar