Barnbidrag

Sablar22

Trådstartare
Är det någon som vet om barnbidraget betalas ut i förskott
eller efterskott ?

Väldans tacksam för svar!
 
Sv: Barnbidrag

Jag fick barn 1 maj och fick utbetalt första gången 20 juni. Hade jag fått den 30 april hade jag fått det den 20 maj.

Om du menar om den 20:e infaller på en helg så betalas barnbidraget ut närmaste vardag innan.
 
Sv: Barnbidrag

Första månaden får man inget alls iallafall :) Jag fick den 2 april och får INTE för april utan först i maj! Och det är då för maj månad, antar jag?
 
Sv: Barnbidrag

Tack alla :laugh:

Jag har läst fk´s hemsida, men vågar inte tolka på egen hand.

Saken är den att sambon´s son ska flytta till hans mamma.
Då är frågan när hon ska börja få barnbidraget.
Är det samma månad eller en månad i efterskott?
 
Sv: Barnbidrag

Nej, barnbidraget betalas aldrig ut nästkommande vardag, utan infaller den 20: e på en söndag får man på fredag. Samma gäller några andra stöd som tex: bostadsbidrag, underhållsstöd mfl.
 
Sv: Barnbidrag

Nej, barnbidraget betalas aldrig ut nästkommande vardag, utan infaller den 20: e på en söndag får man på fredag. Samma gäller några andra stöd som tex: bostadsbidrag, underhållsstöd mfl.

Du läste nog inte riktigt vad jag skrev.

Om du menar om den 20:e infaller på en helg så betalas barnbidraget ut närmaste vardag innan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 597
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 735
Senast: gammalek
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 609
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp