Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Angående jul så sa min mamma för några år sedan att vi skulle sluta med julklappar för att det inte finns några barn med längre och jag blev skitsur och kände mig lurad på hela högtiden. Har hela den vuxna släkten suttit och "låtsas" i över 20 år????! Att vi dessutom var vuxna nog för att sluta fira jul som vi alltid gjort men inte vuxna nog att vara deltaktiga i det beslutet var extra irriterande. Det är en familjehögtid och min familj är likadan som den alltid varit så jag ser ingen anledning att bryta traditioner men jag kanske bara är barnslig...
Angående jul så sa min mamma för några år sedan att vi skulle sluta med julklappar för att det inte finns några barn med längre och jag blev skitsur och kände mig lurad på hela högtiden. Har hela den vuxna släkten suttit och "låtsas" i över 20 år????! Att vi dessutom var vuxna nog för att sluta fira jul som vi alltid gjort men inte vuxna nog att vara deltaktiga i det beslutet var extra irriterande. Det är en familjehögtid och min familj är likadan som den alltid varit så jag ser ingen anledning att bryta traditioner men jag kanske bara är barnslig...
Det där säger vi varenda år, alla är rörande överens om att det räcker att köpa till barnen. Vi vuxna har trevligt och umgås ändå utan presenter. Sedan kommer julafton och så slutar det med att alla har köpt åt alla ändå haha.Angående jul så sa min mamma för några år sedan att vi skulle sluta med julklappar för att det inte finns några barn med längre och jag blev skitsur och kände mig lurad på hela högtiden. Har hela den vuxna släkten suttit och "låtsas" i över 20 år????! Att vi dessutom var vuxna nog för att sluta fira jul som vi alltid gjort men inte vuxna nog att vara deltaktiga i det beslutet var extra irriterande. Det är en familjehögtid och min familj är likadan som den alltid varit så jag ser ingen anledning att bryta traditioner men jag kanske bara är barnslig...
Jag skriver ju nu bara vad jag upplever som ickeförälder utan att egentligen veta
Precis det jag menar, så himla trist. På 1800-talet kunde vuxna leka blindbock och dansa runt granen och få julklapp. Numera ska man sitta som en trist död saltstod framför TVn, alternativt nådigt underhålla barnen samtidigt som man har dötrist själv. Allt som ändrar rutinen är jobbigt, stressande, upprörande och tråkigt och bränner med omedelbar verkan ut folk, om det inte gör dem till alkoholister -typ julafton, födelsedag osv. Själv älskar jag fest o mysighet och tycker att året ska krönas av en! (ok jag överdriver såklart, men när man läser media o forum så undrar man ibland.) Kan inte du och dina syskon fira jul själva, på riktigt och låta föräldrarna sitta o sura själva? Alternativt ni fortsätter med klappar men får bara inga. Julklappar är faktiskt halva nöjet att ge bort.