G
Gelatin
Sv: Barn som ej tackar
Hade jag fått 16 000 kr så hade jag inte heller sagt tack, jag hade gråtande av lycka slängt mig om halsen på den som gett mig pengarna och inte kunnat få fram ett ljud
// 17åring som inte kunde tacka sina föräldrar nog då de LÅNADE henne de 2000 som fattades till den hästen hon skulle köpa.
Kom och tänka på något som en kompis sa till mig. Han är fadder till några barn och till varje barn har han sparat pengar i fonder, så de sedan får på sin 18-årsdag. Förra året fyllde den första av fadderbarnen 18 och han kom dit med ett kuvert med fondpapperna som visade att det fanns ca 16 000,- på fonderna. Han sa att hon bara sa ett avmätt tack, hennes far sa då till henne om hon sett hur mycket pengar där var, hon svarade bara typ ja. Inte ett ord mer hon sa, kompisen menade på att ett ordentligt tack kunde han väl fått och kanske lite glädje. Han var nära att ta tillbaka dem sa han. Kan tilläggas att tjejen inte har några rika föräldrar och flera syskon, så pengar är inget som finns i överflöd. Hon tackade iofs med det finns ju olika sätt att säga tack på. Sambons son t ex hade blivit själaglad om han fått 16 000,-.
Hade jag fått 16 000 kr så hade jag inte heller sagt tack, jag hade gråtande av lycka slängt mig om halsen på den som gett mig pengarna och inte kunnat få fram ett ljud
// 17åring som inte kunde tacka sina föräldrar nog då de LÅNADE henne de 2000 som fattades till den hästen hon skulle köpa.