Barn som ej tackar

Sv: Barn som ej tackar

Kom och tänka på något som en kompis sa till mig. Han är fadder till några barn och till varje barn har han sparat pengar i fonder, så de sedan får på sin 18-årsdag. Förra året fyllde den första av fadderbarnen 18 och han kom dit med ett kuvert med fondpapperna som visade att det fanns ca 16 000,- på fonderna. Han sa att hon bara sa ett avmätt tack, hennes far sa då till henne om hon sett hur mycket pengar där var, hon svarade bara typ ja. Inte ett ord mer hon sa, kompisen menade på att ett ordentligt tack kunde han väl fått och kanske lite glädje. Han var nära att ta tillbaka dem sa han. Kan tilläggas att tjejen inte har några rika föräldrar och flera syskon, så pengar är inget som finns i överflöd. Hon tackade iofs med det finns ju olika sätt att säga tack på. Sambons son t ex hade blivit själaglad om han fått 16 000,-.


Hade jag fått 16 000 kr så hade jag inte heller sagt tack, jag hade gråtande av lycka slängt mig om halsen på den som gett mig pengarna och inte kunnat få fram ett ljud :p


// 17åring som inte kunde tacka sina föräldrar nog då de LÅNADE henne de 2000 som fattades till den hästen hon skulle köpa.
 
Sv: Barn som ej tackar

Tror att jag hade tagit hans fin som "tack", vet när min son fick ganska mycket pengar av sin fadder och han bara sa -men det är ju så mycket:o han glömde helt av det lilla ordet tack, men hon förstod ju att han var jätteglad och förvånad;)

Annars tackar mina barn för allt från mat till skjuts och presenter...

Men ibland kanske det kommer typ "fin" eller något i den stilen!

Jag tycker du ska ta det som ett tack:)
 
Sv: Barn som ej tackar

Var hembjuden till en kompis på fika idag,vi skulle rensa kakfaten!
Hon hade haft kalas för sin 13-årige son igår av släkt och kompisar,så jag tänkte jag kunde köpa ett påfyllnadskort till mobilen,går alltid åt!
Satte ett kuvert i en kaktus,han samlar på sådana,och åkte och fikade,sonen kom hem efter skolan,tog kaktusen och sa "fin",öppnade inte kuvertet ens,gick upp på rummet!Jag sa bara,"kasta inte kuvertet innan du tittat i det","närå" svarade grabben!
Lär man inte barn tacka för saker dom får?
Jag har varit noga med att pränta i mina barn att tacka!
Är jag gammalmodig?
Klart att barnen skall tacka.
 
Sv: Barn som ej tackar

Nu hör jag absolut inte hemma på förälder-forumet, men jag måste få ventilera mig..

klart barn ska tacka! Min syster tackade för det mesta när hon var 6! och vi har inte prentat in det, hon har lärt sig av att se hur vi andra gör, och så har man fått påminna någon enstaka gång.

Jag personligen skäms när folk inte tackar, det känns så pinsamt!
 
Sv: Barn som ej tackar

För många är det lika självklart att tacka som det är med ett mellanrum efter kommatecken :angel:
 
Sv: Barn som ej tackar

MIn dotter är väldigt artig liten 4 ½ åring. Hon tackar efter varje måltid eller vid fikat. Om hon får något så tackar hon.
Jag tycker det är självklart att man ska tacka för sig speciellt om man får något.

Mvh
 
Sv: Barn som ej tackar

Tackar hans föräldrar? Tackar ni för allt när ni är där?

Oftast hör jag bara föräldrarna säga: Vad säger man?

Men ingen, ingen annan vuxen tacka för något...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 136
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 169
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 720
Senast: Sunshine
·
Övr. Barn I måndags fyllde min äldsta son hela 10 år. Stolt och glad grabb, 10 år är ett stort steg mot att bli stor, tycker han. Och det är det...
Svar
18
· Visningar
1 962
Senast: Mustasukka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boendeekonomi är jättekul!
  • Bästa film
  • Sämsta filmen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tips på bra skomakare!
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp