Jag har en dotter på 8 år som har blivit väldigt hästintresserad. Vi har egna ponnies på gården som jag har tränat mycket både från marken och från hästryggen. Min dotter har fått vara med både från marken och ridit en del. I går var hon ute och red den ena ponnyn i skogen (jag gick vid sidan om för jag vill inte släppa henne själv i skogen) och ponnyn blir rädd för nåt i skogen och tar ett jätte hopp så min dotter flyger av. Ponnyn blir rädd för dunsen och försöker sparka åt mon dotter som ligger på marken. Tack och lov så träffar hon inte. Det är aldri någon som har trillat av från den ponny så det var en ny situation för ponnyn. Hur kan man träna på att "trilla av" så hon lär sig att det inte är farligt? Hur ser ni på beteendet att hon försökte sparka efter min dotter? Var skulle ni ha gjort i min situation när det hände? Jag tog tag i ponnyn och ledde iväg henne så hon inte skulle träffa min dotter. Ponnyn sparkkade bara med ena benet några gånger så hon stod inte och attackerade henne på båda bakbenen Tacksam för råd.