Barn och djur

Sv: Barn och djur

Hade det varit min egen lillebror hade jag inte brytt mej ett skit. Han hade fått lära sej den hårda vägen. Men jag är rädd för att jag kommer få en hel del skit av mina svärföräldrar om jag låter honom hållas så att det slutar med sår och en ledsen unge(dessutom kan man ju bli av med hundarna). Det är egentligen konstigt att han är allergisk mot alla djur utom mina.:confused: Hade bara varit skönt om han varit allergisk mot mina också. Men konstigt nog är han inte det.
 
Sv: Barn och djur

Jag hade blivit vansinnig:mad:

Jag tror att du får ta i med hårdhandskarna!

Säg ifrån på skarpen, skäll ut honom och säg till honom att han inte får vara i närheten av dina djur förren han har lärt sig att uppföra sig!

Till dina svärisar hade jag sagt att deras son har stora problem med empatin och att de bör göra något åt det omedelbart, en normal tio åring gör inte så mot djur, när blir det mot människor:confused:

Du har rättighet och skyldighet att skydda dina djur mot elaka människor.
 
Sv: Barn och djur

måste bara få säga.

Riv i åt ungdevil: direkt, har själv både barn, djur och en svärmor som inte tycker om djur. Men ungen få ju inte bete sig så, djuren har ju okså rättigheter.

Be din sambo att sätta sig ner och prata med sin lillebror(annars gör det själv) Tala om hur djuret känner sig och vad som kan hända.

Lyssnar han inte så har han nog någon "störning" någonstanns. Och då inte mer än rätt att djuren säger ifrån. Han är trotts allt 10år.

Tror inte du kan bli av med djuren, pga dessa förhållanden. Ett provoserat djur har "rätt "att säga ifrån

Lycka till!!
 
Sv: Barn och djur

Jag hade sagt till honom VÄLDIGT bestämt att han rör inte djuren om han inte kan uppföra sig kring dem.
Om han inte had elyssnat då hade jag helt enkelt inte låtit honom vara i närheten av dem.
Prata med hans föräldrar och förklara hur det ligger till, du har ingenting emot honom men det är farligt att han beter sig sådär med djuren och att du inte kan slappna av när han håller på så eftersom du är rädd att något av djuren kan bita honom snart!

Jag hade blivit fly förbannad om någon gjort så mot mina hundar och hade inte tillåtit det beteendet många sekunder...
Det är ju väldigt stressande för djuren.
 
Sv: Barn och djur

Hundar som biter människor har jag alltid hört att dom har blivit avlivade då dom anser som en fara, men jag vet inte riktigt hur det funkar om ett barn jävlas med hunden och provocerar dom.

OCh vart har du hört detta? Vet många hundar som huggit någon, polis varit inkopplad men inte har de hundarna avlivats för det.
 
Sv: Barn och djur

gör han detta för att vara taskig mot djuren ELLER för att få eran uppmärksamhet? tycker han, iövrigt , om att vara hos dig?
Min son (11 år)har adhd, han skulle aldrig ge sig på djur som det är nu men gjorde det när han var yngre. Men när han är någonstans där han inte vill vara så kan han göra konstiga saker och fortsätter fast man säger ifrån. Och han gör mkt dumma saker för att få uppmärksamhet. Detta är ju saker barn gör även om de inte har adhd.
Ett "normalt" barn skulle rätta sig vid tillsägning om det inte är uppmärksamheten de söker, för då kan de bli värre för de vet att de inte får göra så.
 
Sv: Barn och djur

Det kan vara så att han tycker det är tråkigt att vara här så att han helt enkelt inte har något annat att göra. Uppmärksamhet tror jag inte det handlar om då han fixar det väldigt enkelt på annat sätt. jag tycker han är lugnare mot min hund när jag har haft med henne dit även fast han fortfarande är väldigt påflugen.

Efter en hel del omständigheter den här dagen så kommer det bli så ändå nu att min kille kommer få ta hand om min lilla hund när jag reser bort över helgen. Men han har lovat att säga ifrån ordentligt och hålla stenkoll på lillbror. Jag kommer nog även prata med hans föräldrar att Wilma ska få vara ifred.
 
Sv: Barn och djur

Jag ser på det som en ren ansvarsfråga.
Pojkens föräldrar har ansvar över honom och du har ansvar över dina djur.
Dels hur de beter sig och att de uppför sig, men din uppgift är också att se till att de inte ska behöva bli behandlade så här, särskilt inte upprepade gånger.

Om inte pojken lyssnar på tillsägelser från dig så är han välkommen tillbaka när han uppför sig och inte plågar djuren som du har hemma.
Meddela svärisarna om läget och blir de sura för "lilla Arvid vill ju bara leka med dem" (typ) så får de väl bli det.
 
Sv: Barn och djur

Nej, du lär inte bli av med hundarna. Däremot hade jag aldrig haft samvete att låta mina djur bli behandlade på det där viset.

Ingen får göra illa mina djur, that's it. Jag säger åt såväl vuxna som barn, om dom gör något jag inte accepterar. Kan folk inte låta bli, får dom inte träffa mina djur.
 
Sv: Barn och djur

Jag håller med Tinywiny, pojkens beteende är oroväckande och bör tas på allvar av hans föräldrar. Det är inte normalt för barn att vara dumma mot djur, i alla fall inte på det viset. Ett vanligt barn kanske gör något dumt någon enstaka gång - men då brukar de dels smyga med det och dels ha dåligt samvete och skämmas ordentligt om de blir påkomna eller tillsagda. Att upprepade gånger trakassera ett djur mitt framför ögonen på vuxna är ett tecken på att det saknas en del spärrar.
 
Sv: Barn och djur

Jag har inte heller samvete till det, det är ju därför jag försöker ändra på det.

Dom senaste gångerna han varit här har jag "skyddat" djuren så gott jag kan. Tagit upp hunden i knät när han grejat med den lilla. Gått iväg med den stora när han varit på den. och lyft upp kissarna när inte dom fått vara ifred. Men jag blir ju helt slut efter att få hålla koll på alla djur så vill hitta en annan lösning nu. Pratade med svärfar förut och tror jag lyckades ganska bra.
 
Sv: Barn och djur

Skydda djuren genom att ta bort killen ifrån dom istället! Dina djur ska inte behöva bli flyttade på hela tiden, för att han inte kan uppföra sig. Dom känner sig bra mycket tryggare om DU, som flockledare, tar bort det farliga istället.

Hoppas att det gick fram till din svärfar, för dina djurs skull.
Den 10 åringen hade varit portad hos mig för länge sen. Svärföräldrar behöver jag inte tvunget ha några, men djur måste jag ha :p
 
Sv: Barn och djur

Låt honom inte vara hos er!

Håller med till fullo! Jag hade aldrig acepterat detta. Jag hade talat om för svärföräldrarna att han inte var välkommen eftersom han behandlar dina djur så illa. Om de inte fattar det är det väl deras problem, såna människor vill man väl ändå inte ha i sitt hem.
Ursäkta att jag låter hård men sånt här gör mig väldigt upprörd.
 
Sv: Barn och djur

Jag hade aldrig acepterat detta. Jag hade talat om för svärföräldrarna att han inte var välkommen eftersom han behandlar dina djur så illa. Om de inte fattar det är det väl deras problem, såna människor vill man väl ändå inte ha i sitt hem.

Jag håller med. Ungen är ju tio år, han ska kunna ta en tillsägelse. Hade han varit två och inte "förstått bättre" är det en annan sak. Jag hade aldrig ens övervägt att lämna ett djur i den familjen och jag hade heller inte tillåtit ungen att vara i närheten av djuren innan han visar att han kan behandla dem rätt.
Om jag hade varit hans förälder hade jag varit orolig. Jag tycker inte att det är ett sunt beteende. Hur kan de inte ta det på allvar?
 
Sv: Barn och djur

ooh, jag hade blivit tokig!
jag hade förmodligen gormat och skrikit på ungen, en 10 åring ska förstå att man inte gör så mot djur.

han kanske blir en sån där hemsk unge som tänder eld på katter eller matar måsar med alkoholdoppat bröd... :( :mad:
 
Sv: Barn och djur

Ingen fara ;)
bland skulle det vara bra om så var fallet, men det är en helt annan historia.
 
Sv: Barn och djur

Jag har inte heller samvete till det, det är ju därför jag försöker ändra på det.

Dom senaste gångerna han varit här har jag "skyddat" djuren så gott jag kan. Tagit upp hunden i knät när han grejat med den lilla. Gått iväg med den stora när han varit på den. och lyft upp kissarna när inte dom fått vara ifred. Men jag blir ju helt slut efter att få hålla koll på alla djur så vill hitta en annan lösning nu. Pratade med svärfar förut och tror jag lyckades ganska bra.

Sluta flytta på djuren. Om ungen ska vara hos er så ska djur och barn vara i olika rum. Han ska inte få gå i närheten av dem så länge han inte kan uppföra sig. Stäng av ett rum där djuren får vara fredade och tala om för honom att han inte får vara med djuren om han inte uppför sig med dem (och förklara hur han ska göra med djuren för att få vara med dem, klappa snällt, klia, prata, inga knuff, pet, ryck eller liknande). Det är dödsförbjudet att antasta ett djur på dess sovplats!
 
Sv: Barn och djur

KL*

Nu har lillebror fått sig en ordentlig tillsägning av hela familjen. Kommer åka dit med vovven en kväll och se hur det fungerar då.
Skulle vara kanon om min kille kunda ha henne när jag reser bort eftersom han kännt hunden sen hon var valp och vovven är trygg med honom. Jag tror inte det blir några problem nu när svärfar har fattat hur det ligger till.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 965
Senast: Amha
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 612
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 650
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp