barn nr 2 ....

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Blir man hemskickad efter bara några timmar efter förlossningen ?Jag kommer föda på ak i uppsala eller på ks i stockholm .Jag har ingen aning hur mycket jag ska ta med mig .! (Blir jag hemskickad behöver jag inte allt mitt godis .:d )
 
Sv: barn nr 2 ....

Här får man välja om man vill åka hem efter tidigast 6 timmar eller om man vill ligga kvar några dagar..
Enklast är ju att ringa in och fråga, men jag tror inte att de tvingar hem dig om du själv vill stanna någon dag.
 
Sv: barn nr 2 ....

det hela beror ju på hur du mår efter förlossningen, hur barnet mår och så.
men oftast man stanna ett dygn, om de har plats.
 
Sv: barn nr 2 ....

jag födde på ackis i uppsala i måndags.. första barnet. vi åkte hem 12 h efter förlossningen.
 
Sv: barn nr 2 ....

Hemskickad tror jag aldrig att man blir i Uppsala iaf. Möjligen, möjligen om det skulle vara extremt överbelagt.

Men själv har jag upplevt det som skönt att få åka hem till mitt/mina andra barn när det väl är klart. Även efter första tyckte jag att det var skönt att få komma hem till mitt eget hem.
 
Sv: barn nr 2 ....

Om allt är som det skall så får du åka hem ganska så snart.
Men om något krånglar, så kan du bli tvungen att stanna kvar ett tag.
Packa väskan så att du kan stanna några dagar för säkerhets skull.
Det blir så bökigt annars.
Du, det finns godis att köpa på ak.
 
Sv: barn nr 2 ....

Jag stannade bara kvar över natten med första . (hon föddes 17.30 ,,och jag åkte hem dagen därpå , på fm )
Finns risken att man blir hemskickad mitt i natten ??
 
Sv: barn nr 2 ....

zilla skrev:
Finns risken att man blir hemskickad mitt i natten ??

hemskickad är kanske fel ord men oss frågade de kl 03 på natten (bebis är född 0040) om vi ville åka hem eller åka upp till bb..:confused:
 
Sv: barn nr 2 ....

FridaJ skrev:
hemskickad är kanske fel ord men oss frågade de kl 03 på natten (bebis är född 0040) om vi ville åka hem eller åka upp till bb..:confused:
OJ! Med son nummer 2 fick jag först stanna på förlossningen från halv 2 på eftermiddagen till 7 på kvällen och därefter åka till patienthotellet, ville iväg därifrån flera timmar tidigare, för jag kände att jag ville vara på patienthotellet i lugn och ro. Undrar hur det blir denna gången.....
 
Sv: barn nr 2 ....

Min bebis föddes kl 05, vi hade varit vakna hela natten och var rätt trötta, men fick inte komma till bb för att vi ville åka hem på eftermiddan.
Så pappan kunde inte ligga och sova lite innan hemfärd.
Har 6 mil att åka.
 
Sv: barn nr 2 ....

Bubbla skrev:
Hemskickad tror jag aldrig att man blir i Uppsala iaf. Möjligen, möjligen om det skulle vara extremt överbelagt.

Fast jag tycker jag har hört precis det omvända om UAS... tyvärr. Från flera håll. Men, trådstartaren, stå på dig i så fall. Det är bra att ha nära till tårarna ibland när man är nyförlöst. :idea:

Själv födde jag på SöS och var kvar 5 nätter (pga kejsarsnitt). De försökte inte alls köra hem oss, vi hade säkert fått stanna ännu lite längre (och alla i min mammagrupp hade samma erfarenhet därifrån). Min man åkte hem och hämtade kläder osv åt mig när det behövdes. Det var jätteskönt att vara på BB tyckte jag. Och allra bäst var det när min kompis kom förbi med lyxig choklad! :bump:

Ta med (el köp där) nödproviant som t ex kexchoklad för när man ammar blir man vansinnigt hungrig.

I övrigt behöver man ju inte så himla mycket saker, en morgonrock och tofflor är skönt att ha. Och amningsinlägg är nödvändigt. Jag använde BB's nattskjorta och deras jättefula kalsonger medan jag var där - det var nog bara sista dagen jag orkade sätta på mig mina egna kläder.
 
Sv: barn nr 2 ....

Hola,
De skickar inte hem dig om du av en eller annan anledning behöver vara kvar.
Och tvärtom är de ynkligt mesiga på att släppa hem en oxå... Med andra ville jag gå hem direkt efter men nä, man måste vänta sex timmar..
Så för att slippa åka hem kl 1 på natten (läs extra bök med hästar och första barnet) så var jag bekväm och sov över..

mvh Eva
 
Sv: barn nr 2 ....

Det har inte jag hört. Och jag bor ju i Uppsala och träffar en hel del som har fött barn på ackis. Däremot så kanske de är ganska snabba på att rekommendera att man åker hem så fort som man får eftersom det visat sig i undersökningar att det faktiskt är det bästa för både barn och föräldrar.
 
Sv: barn nr 2 ....

Ok. Då har vi olika erfarenheter (jag har bott i Ua och har kvar de flesta av mina vänner där). Men anledningen du säker kan säkert vara sann.
 
Sv: barn nr 2 ....

Haha. Och jag som just tänkte komma med någon tjusig förklaring om att det nog var stockholmarna de ville bli av med fort...

Nej, vi har nog helt enkelt pratat med folk med olika erfarenheter. Sen kan man ju uppfatta saker på olika sätt också. En kan ju ta det som en fråga om man vill åka hem och en kan ta det som en uppmaning. Det vet man ju inte heller.
 
Sv: barn nr 2 ....

Bubbla skrev:
Haha. Och jag som just tänkte komma med någon tjusig förklaring om att det nog var stockholmarna de ville bli av med fort...

Hade du käkat huggorm idag?! ;)

Ibland är det bra att vara överens om att man inte är överens! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
28 094
Senast: sthu
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 796
Senast: Manji
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp