Barn med i stallet?

Sv: Barn med i stallet?

Ja sätravägen, där har man promenerat massa gånger. Mina föräldrar bor i närheten.
Nja lite mer civiliserat har det kanske blivit. Vi har fått ett köpcenter:idea:
Men annars är det sig likt. Inget ställe man åker till om man inte har släkt eller vänner här då förståss!

Ja sätravägen, där har man promenerat massa gånger. Mina föräldrar bor i närheten.
Nja lite mer civiliserat har det kanske blivit. Vi har fått ett köpcenter:idea:
Men annars är det sig likt. Inget ställe man åker till om man inte har släkt eller vänner här då förståss!

Fast jag e lite osäker, men det var enda vägen jag kom på och den fanns ju oxå.. Fast då bodde min farmor ute i skogen med bara 3 grannar, fanns en skog framför huset och bakom skogen en stor äng. när man fortsatte förbi huset kom en jättebacke längre fram där jag tror det var ett grustag eller en bilskrot....länge sen så kanske glömt..
Det var ca en halvtimmes cykelväg till samhället.

Köpcenter :D Oj, fanns bara en ICA och en tågstation innan tror jag

*Kl*

Brukar "tvinga" med elvaåringen till stallet för att han ska få lite frisk luft i pälsen och slippa de fyrkantiga ögonen ett tag. Men jag har inga problem med att ha med honom de få ggr det gäller. Han är tjôtig och okoncentrerad, men då jag oftast är ensam i stallet så gör det inget. Han gör det jag ber honom om, men det är inte alltid det blir rätt. Måste jag motionera hästar använder jag honom antingen som miljöträning eller ryttare, beroende på lust hos pojken och sort av häst.

Femåringen har leksaker i stallet. Två trapetskrokar i taket gör det lätt att hänga upp en gunga i stallet, men det innebär inga hästar där. Gatukritor ger underbara golvmålningar och ett jättestort golvpussel i form av en hoppa-hage ger en stunds lektid. Det finns oxå en väska med lite köksredskap som kommer fram när vädret tillåter så man kan göra häxbrygder på sand, spån, vatten eller vad man kan hitta.

Jag har en 1-och 2-åring, så jag får oxå bygga lekplats i stallet så småningom :D Kanske man får ta ned en tv i värsta fall :p

Fast jag e lite osäker, men det var enda vägen jag kom på och den fanns ju oxå.. Fast då bodde min farmor ute i skogen med bara 3 grannar, fanns en skog framför huset och bakom skogen en stor äng. när man fortsatte förbi huset kom en jättebacke längre fram där jag tror det var ett grustag eller en bilskrot....länge sen så kanske glömt..
Det var ca en halvtimmes cykelväg till samhället.

Köpcenter :D Oj, fanns bara en ICA och en tågstation innan tror jag

Nja varken bilskrot eller grustag nu iaf, men annars kan det nog stämma.
Om inte det var närmare hälgeboda, för där tror jag det finns bilskrot/skrotsammlare. Det stämmer bättre med avståndet oxå.
Sätravägen är ganska lååång.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
10 310
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar