Jag är och klurar på att köpa ny sele och lina för att uppgradera och ha lite att variera med. Idag har Iver en björkis sele och baggenlina. Vilka är era favoriter? Jag är sugen på en manmat sele för jag tycker att de är fina men vet inte mer om de än så
Jag gillar ju björkis alla grejer bäst . Har deras nomesele, nordiska sele, bälte och lina därifrån. Passar perfekt både på min tidigare draghund och min nuvarande border collie. Prövat Zero DC (satt jäkligt mysko, förra hunden tyckte inte om den), nonstop och dragråttans selar. Dragråttan gillar jag också men passade inte lika bra i formen, båda hundarna har varit mycket nätt byggda med liten bredd i fronten men mer djup.
Prövat trosmodellen av dragbälte och tyckte det kändes konstigt (kanske vänjer man sig) och även modeller med bredare platta på ryggen men tror jag har för kort svank eller något för den typen .
Sen skulle jag inte beställa linor mm av ett "företag" som tidigare nämns då jag inte vill stötta hundhållningen, men håller med om att de är bra.