Klart ni ska köra canicross!
Men min /vår kondis är ickebefintlig. Det skulle ta hela säsongen innan vi ens skulle kunna springa nån km sammanhängande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart ni ska köra canicross!
Det tror jag inte! Bara ut och prova. Dessutom tycker jag det är bättre ur dragsynpunkt att bara springa korta rundor i början så att hunden verkligen orkar och vill dra hela tiden.Men min /vår kondis är ickebefintlig. Det skulle ta hela säsongen innan vi ens skulle kunna springa nån km sammanhängande
Det tror jag inte! Bara ut och prova. Dessutom tycker jag det är bättre ur dragsynpunkt att bara springa korta rundor i början så att hunden verkligen orkar och vill dra hela tiden.
Det tror jag inte! Bara ut och prova. Dessutom tycker jag det är bättre ur dragsynpunkt att bara springa korta rundor i början så att hunden verkligen orkar och vill dra hela tiden.
Men min /vår kondis är ickebefintlig. Det skulle ta hela säsongen innan vi ens skulle kunna springa nån km sammanhängande
Du anar inte hur långt/fort man kan springa med ett par hundar framför
Det är mycket jobbigare att springa utan draghjälp
Jo det är det helt klart. Men träningsvärken som kommer ett par dagar efter ett sånt påfund.. lamslår en
Var ute på en nära-döden-upplevelse ikväll med sparken Nobsen hade fattat vad det gick ut på förra gången så nu gick det undan
Letar draglinor för fullt och funderar över längden? Har hundförarbälte med expander men tänker ändå köpa expanderlinor.
Nu har jag haft dubbla koppel till varje hund så de kan väl bli ca 3- 3,5m långa. Tycker det har funkar bra med sparken. Kan det vara rimligt att det kommer funka med trehjulig kickbike sen också?
Vad föredrar ni?
Jag har varit så himla sugen på att börja cykla med hundarna rätt länge nu. Tänkte att jag skulle ge mig ut nu när vädret blir lite trevligare för cykelturer..
Men så läste jag nånstans nåt I stil med "dit hundarna går, dit går cykeln"
Är det verkligen så?
Jag ser nämligen framför mig nåt liknande detta:fast med mig hängandes efter.. På en cykel.. Över grannens plöjda åkrar..
Har hundar på ca 25-30kg, tänker förstås börja med en åt gången, men kan man fästa dom med nån panikutlösning, eller är det bara att hålla i sig och ratta bäst man kan?
Jag har hundarna fästade i midjebälte, inte i cykeln.Jag har varit så himla sugen på att börja cykla med hundarna rätt länge nu. Tänkte att jag skulle ge mig ut nu när vädret blir lite trevligare för cykelturer..
Är det verkligen så?
Jag ser nämligen framför mig nåt liknande detta:fast med mig hängandes efter.. På en cykel.. Över grannens plöjda åkrar..
Har hundar på ca 25-30kg, tänker förstås börja med en åt gången, men kan man fästa dom med nån panikutlösning, eller är det bara att hålla i sig och ratta bäst man kan?
Jag har hundarna fästade i midjebälte, inte i cykeln.
Jo, men det var ju lite så jag tänkte från början Nu har jag visserligen ett gäng föriga och, för det mesta, lydiga hundar också.. Men det lät så bestämt; "du kommer att slå dig, för du kommer att ramla och dit hundarna vill, dit åker du.."Du har väl broms på cykeln? Annars så tränar du in stoppkommando när då går och springer med hundarna först.
Mina är rätt duktiga på att lyda, men det har hänt någon gång att dom svängt "åt fel håll", det brukar gå bra att få stopp. Då 20kg+26kg eller 36kg+26kg.
Hm, har funderat på nåt sånt, men blir det inte svårare att hålla balansen?Jag har hundarna fästade i midjebälte, inte i cykeln.
Åååååh dit filmen är underbar! Har nog sett den minst 300 ggr och garvar lika gott var gång!Jag har varit så himla sugen på att börja cykla med hundarna rätt länge nu. Tänkte att jag skulle ge mig ut nu när vädret blir lite trevligare för cykelturer..
Är det verkligen så?
Jag tycker inte det. Kör som mest 4-5 BCs med cykel, oftast bara 2-3.Jo, men det var ju lite så jag tänkte från början Nu har jag visserligen ett gäng föriga och, för det mesta, lydiga hundar också.. Men det lät så bestämt; "du kommer att slå dig, för du kommer att ramla och dit hundarna vill, dit åker du.."
Hm, har funderat på nåt sånt, men blir det inte svårare att hålla balansen?
Jag tycker det känns lite bättre i svängar med midjebälte, men fy vad läskigt det är.
Speciellt om man vurpar på grusväg.Jag tycker det är värre när de sitter fast i fordonet
Skulle aldrig våga ha hunden fäst i mig när jag kör kickbike. Tänk vad olika man ärJag tycker det är värre när de sitter fast i fordonet
Skulle aldrig våga ha hunden fäst i mig när jag kör kickbike. Tänk vad olika man är