Barmarksdrag/canicross

Jag tror egentligen jag bara ska ge mig ut, men vill lägga en rutt där vi pausa på nått trevligt ställe (typ bada).

Är av någon anledning rädd för att vi ska bli stående och inte ta oss hem (?)/att hon skadar sig och vi måste gå och jag kan inte det med min onda fot.
Det kan jag förstå! Har du någon i din närhet som kan vara backup? Som du kan ringa om det skulle hända något.

Jag cyklade omkull i somras med mina, hoppade ut en älg 25 m framför oss och i panik bromsade jag fullt fram på blött gräs. Kedjan hoppade och jag fick inte tillbaka den så rullade/gick 3 km tillbaka till bilen. Jättekul med uppskrapade ben och armar och tre galna hundar som gärna hade jagat älg istället :p

Det kan jag förstå! Har du någon i din närhet som kan vara backup? Som du kan ringa om det skulle hända något.

Jag cyklade omkull i somras med mina, hoppade ut en älg 25 m framför oss och i panik bromsade jag fullt fram på blött gräs. Kedjan hoppade och jag fick inte tillbaka den så rullade/gick 3 km tillbaka till bilen. Jättekul med uppskrapade ben och armar och tre galna hundar som gärna hade jagat älg istället :p
Hjälp! Det där hade ju kunnat gå snäppet sämre. Jag har också bromsat enbart på framdäcket (utför). Bytte typ plats med cykeln och de som var efter mig började fundera på att ringa fjällräddningen (innan jag började röra på mig igen). Tur att hunden inte var med och trasslade in sig då.

Kan hålla med om att en backup är på sin plats om man ska ut på längre äventyr.

Har de senaste dagarna utnyttjat Qs dragvillighet på väg ut på kvällspromenaden. Rätt eller fel, om det tvistar de lärda. Han har dragselen på när vi går hemifrån och lägger ett bra mycket bättre tryck I den då än vad han brukar. Efter kanske halva turen växlar vi om till flexi och halsband och så är det fri hopp och lek som vanligt vid rastning. Han är inte dum, så jag tror att han förstår skillnaden på vad man gör i olika typer av utrustning. Nästa vecka blir det mindre halt igen så då hoppas jag att vi kan cykla lite.
20241121_184143.webp

Hjälp! Det där hade ju kunnat gå snäppet sämre. Jag har också bromsat enbart på framdäcket (utför). Bytte typ plats med cykeln och de som var efter mig började fundera på att ringa fjällräddningen (innan jag började röra på mig igen). Tur att hunden inte var med och trasslade in sig då.

Kan hålla med om att en backup är på sin plats om man ska ut på längre äventyr.
Oj!

Jag cyklar i princip aldrig hemifrån utan åker alltid en bit, men ska nog också fundera på det är där med backup. Det är mer än en gång som det gått omkull…

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 784
Senast: Sasse
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 150
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 994
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 250
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar