Barmarksdrag/canicross

Haha ja alltså jag vart så glad när jag upptäckte vilken effekt de blå blinket hade när jag rörde mej mycket längs en väg där folk körde riktigt vårdslöst så min blåa orbiloc e guldvärd längs med vägar ;)
Fasen vad dumt att jag älskar grönt så jag har bara gröna.. hmm.. måste nog kanske skaffa blå :angel1:

Har fått börja satsa mer på draget nu. Har fått ganska stora problem med att ha min kanonkula lös(så länge det inte är apporteringsarbete)så har helt enkelt fått lägga ner det så får vi se i framtiden om vi lyckas lösa det med träning. Men det är mycket energi som behöver pysa ur den kroppen och då är ju draget perfekt och han älskar det 😁 eftersom jag är världens mes som jag sagt innan så har jag bara hållt mig på vägarna precis runt gården där det är fri sikt men måste ju utöka distansen nu. Så har börjat satsa mer på lydnaden i draget, svänga, sakta, stanna och framförallt att ha honom vid sidan så att jag kan ta in honom där vid skymd sikt eller trafik och ha honom trava lugnt brevid. Iband kanske det även är bra för honom att bara ta en lugn joggingtur brevid cykeln och inte bara ösa på i full galopp i selen? Hoppas att vi ska komma igång ordentligt med det nu 🙂 idag körde vi och det gick bra. Först fick han ösa på och sen fick han trava brevid.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
558
Senast: Masse
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
636
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 082
Senast: Sasse
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 994
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka