S
seifur1
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne
Jag blir bara övertygad om att du inte är seriös ju fler inlägg jag läser från dig
Nu är inte bara alla barfotaryttare utan också alla islandshästryttare helt förkastligt enligt dig
och helt fantastiskt att du har lösningen på spattproblemet när ingen annan har det till 100%
Om det är som du skriver med islandshästen. Hur kommer det då sig att denna ras är friskare för övrigt i benen än tex halvblod som pg a detta har betydligt högre försäkringspremie?
Kan det möjligen vara så att de är för stora för att hålla för ridning(om vi nu ska fortsätta med teorierna :smirk: )
"175 cm lång och rider oskodd islandshäst"
hovis skrev:En bra förklaring varför så många "ponnys" rids sönder utifrån fullvuxna ryttare. Islänningens största skadeproblem är just spatt vilket enbart utvecklas utifrån att väldigt många fullvuxna personer envisas med att rida på en ponny, För ponny är just vad en islänning är. Jag har sett flertalet högt utbildade islandshästtränare och flertalet av dessa har en "matchvikt" ÖVER 90 KG. För mig är det en gåta att dom inte ställer några krav på sig själva utifrån dom orimliga krav dom ställer på sina Ponnys. Det pågår även forskning som stödjer mitt resonemang.
Jag blir bara övertygad om att du inte är seriös ju fler inlägg jag läser från dig
Nu är inte bara alla barfotaryttare utan också alla islandshästryttare helt förkastligt enligt dig
och helt fantastiskt att du har lösningen på spattproblemet när ingen annan har det till 100%
Om det är som du skriver med islandshästen. Hur kommer det då sig att denna ras är friskare för övrigt i benen än tex halvblod som pg a detta har betydligt högre försäkringspremie?
Kan det möjligen vara så att de är för stora för att hålla för ridning(om vi nu ska fortsätta med teorierna :smirk: )
"175 cm lång och rider oskodd islandshäst"