Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne
Med tanke på vilket underlag hennes teorier vilar på så tror jag risken är liten.
PL
Med tanke på vilket underlag hennes teorier vilar på så tror jag risken är liten.
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrar just vem som har förutfattade meningarIdeaal skrev:Så behåll dina förutfattade meningar för dig själv är du snäll.
Så länge hästar har en skyddande vinterpäls så är de inga problem att ligga ute och vila även om det är snö/fruset. Vet inte vad du har träffat för sorts porslinshästar som inte kan lägga sig att vila var de vill. Försök att vidga din vyer lite innan du fäller beska kommentarer.
Islänningens största skadeproblem är just spatt vilket enbart utvecklas utifrån att väldigt många fullvuxna personer envisas med att rida på en ponny,
hovis skrev:Och så har dom ingen ryttare som klump (framstupa sidoläge) över manken utan sin naturliga viktökning på bakdelen.
Ja precis!var det inte ett stort reportage om det i ridsport för några år sen om troligt samband mellan tung ryttare och spatt?Bubbla skrev:Det är faktiskt en av de teorier man haft om varför islänningarna har så stor frekvens av just spatt, men inget man kunnat undersöka noggrannare pga svårigheterna i att kolla av vilken ryttare som rider på vilken häst (det var på Island man försökte göra denna studie för ett par år sedan).
peter_lundin skrev:Jag brukar ju också få höra om låg nivå titt o tätt o jag är inte ens hovslagare, argumentet kan bli slitet! Kommer man med ett så klantigt inlägg som du gjorde ovan så får man väl förvänta sig kommentarer därefter.
PL
Kanske inte som sådant men definitivt som komentar till mitt inlägg till lavircona angående att hovens funktion var självklar.Det är faktiskt inte nödvändigt att kunna hela hovens anatomi och fysiologi för att se resultat av en Strassertrimning.
Ideaal skrev:Lilla Skutt och Hovis
Jag tycker att det är bättre att ni två diskuterar med varandra som ni gjorde tidigare i denna tråd. Ni tycks ju för det mesta ha ungefär samma humor och nivå på era inlägg. Varför har inläggen tendensen att hamna på denna låga nivå när det kommer in hovslagare i debatten? Det säger kanske mer om ert skrå än ni skulle vilja.
Mvh Ideaal
Boj skrev:Då bör du läsa på lite till, för det här är ett riktigt okunnigt uttalande.
hovis skrev:Den dagen du ser avvikelser i hoven,ja då är det redan pålagringar i knäled samt spattpålagringar. Fast det e klart, dom pålagringarna verkar väl ngn från Strasser eller AANCHP proffsen bort.