A

Austarla

Vart får ni tag i råa köttiga ben? Köper ni det direkt från slakteriet? Åker man bara till slakteriet och får en låda? Och hur ansöker man om tillstånd från jordbruksverket om innehav av slakavfall? Måste man uppfylla några särskilda krav?
Väldigt tacksam för svar! :bow:

Sv: Barf

Jag köpte alltid på ICA Supermarket. De styckade allt själva. Bad dom lägga undan en låda ben, sa att det skulle vara till min hund,så han lämnade alltid ganska mycket kött kvar. Kommer inte ihåg priset, men det var en låda som kostade runt 50-lappen.

Sv: Barf

köpte i dag två stora mägben av nöt på min lokala ICA kostade . De brukar få in det lite då och då. Annars kan jag gå innom slakteriet om jag vill och köpa märgben där med. Skulle nog vara ännu billigare. HUr man söker tillstånd vet jag ej.

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 206
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 119
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka