Barefoot eller ghost?

Maandiiie

Trådstartare
Hejsan!
Jag söker efter tips och råd :)
Jag har funderat att köpa Barefoot Nevada eller Arizona till min lilla d-ponny så småningom! Men även fått lite tankar på ghost sadlarna..

Vad har ni att säga om dom? Vad skiljer sig mest mellan modellerna? Ni som har/haft dom har ni varit nöjda? Är de prisvärda? :)

Tacksam för alla tips jag kan få, skriv gärna vad för häst ni haft dom på samt storlek och hemskt gärnar bilder osv :)

Mvh, Amanda

Jag tror jag satt i en ghost en gång, den kändes som att jag satt en halvmeter över hästen:crazy:

Det finns ingenstans du kan testa dem?

Okej! Ja men lite så ser det ju ut också nästan haha.. finns tyvärr ingenstans i närheten där jag kan testa :/ sen har ju ghost olika modeller också så de kanske inte känns med alla? :)
Men när man läser om tex ghost resp Barefoot så får jag iallafall känslan av att man är närmre hästen med en Barefoot och det är väl helst det jag vill.. Vill kunna känna hästens rörelser tydligt :)
Jag tror jag satt i en ghost en gång, den kändes som att jag satt en halvmeter över hästen:crazy:

Det finns ingenstans du kan testa dem?

Okej! Ja men lite så ser det ju ut också nästan haha.. finns tyvärr ingenstans i närheten där jag kan testa :/ sen har ju ghost olika modeller också så de kanske inte känns med alla? :)
Men när man läser om tex ghost resp Barefoot så får jag iallafall känslan av att man är närmre hästen med en Barefoot och det är väl helst det jag vill.. Vill kunna känna hästens rörelser tydligt :)

Vill du känna hästens rörelser tydligt så är det en Sensation du ska ha. Särskilt hybriden ger en väldigt nära känsla.Som barbacka fast med stöd på rätt ställen. Barefoot känns också som att sitta en halvmeter ovanför hästen tyvärr. Ghost har jag inte provat så den kan jag inte uttala mig om. Ett alternativ är ju att beställa en demosadel så att du kan prova själv.

Tack för ditt svar! En sensation är dock över min budget för tillfället.. tyvärr fanns inga demo sadlar inne för tillfället utan då måste jag isåfall köpa en på öppet köp. Så ska väl höra runt om någon i trakten har någon som man kan få lov att prova :)
Vill du känna hästens rörelser tydligt så är det en Sensation du ska ha. Särskilt hybriden ger en väldigt nära känsla.Som barbacka fast med stöd på rätt ställen. Barefoot känns också som att sitta en halvmeter ovanför hästen tyvärr. Ghost har jag inte provat så den kan jag inte uttala mig om. Ett alternativ är ju att beställa en demosadel så att du kan prova själv.

Tack för ditt svar! En sensation är dock över min budget för tillfället.. tyvärr fanns inga demo sadlar inne för tillfället utan då måste jag isåfall köpa en på öppet köp. Så ska väl höra runt om någon i trakten har någon som man kan få lov att prova :)

Ja Sensationsadlarna är dyra men värda sitt pris. Jag köpte en -08 och den är fortfarande precis lika fin.

Har du kollat begagnat? Finns att par ute nu.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 650
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 385
Senast: Grazing
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
4 165
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar