Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Jag tänker inte sy fast nåt stötdämpande i själva barbackapadden, men har en gelépad som jag tänkte lägga mellan schabraket och barrbackapadden när jag rider.

Men har du något tips på vad man kan skaffa o klippa till o ha som ilägg till sin padd som man kan stoppa in ilägg i????

Jag tänkte sy dels en söm i mitten och en söm runt om i den kant som redan finns och vid behov sy en i mitten på var sida...

Kan man limma sömmen så den inte läcker ? ? ?

Någon som "vet" ? ? ?

Har lite funderingar på att sy den som en lös underdel till den barbackapadd jag redan har....

Använde min barbackapadd igen i söndags och efter 1.5 timmes skrittande hade mina höfter m.m. gett upp och gått hem och gömt sej... Har fortfarande inte hittat dom...

Jag har redan en gelsits uppepå padden och en tunn riktig fårskinnspadd från GeKås ovanpå alltihopa så jag ska sitta BÅDE mjukt och varmt nu när vi har minusgrader.....

En tjockare fårskinnspadd blir inte bra utan bara "knöligt", för det ar jag alltså redan provat....

Hjälp mej snälla ni med förslag......

*kl*

Nu får ni ursäkta mig för ett jätteviktigt och nyttigt inlägg i tråden.... Men min kameldrivarkudde har blivit kapad! ;)

foofkudde1.jpg

foofkudde2.jpg

Osäkert om den någonsin får se en häst eftersom katten gillar den så mycket.
Den första avramlingen har också skett:

foofkudde3.jpg

:angel:

Haha, vad mysigt det såg ut (innan avramlingen). :love:

Min katt blev lite förnärmad när jag ockuperade hans sovplats genom att hänga min pad på ryggstödet till fåtöljen. Kissen löste dock problemet genom att krypa in under padden och "tälta". :idea:

Redan påväg med att sy en ny åt hästen istället. :crazy:
Få se om kissen ska ha den också så att han kan byta när den ena blir för varm att ligga på. ;)

Jag kommer att bli en hejare på att sy paddar på detta sättet...

Haha :D Men kissen blir ju glad iallafall :) vad generöst av dig att den fick en egen padd!

*delvis knapplån*

Jag fattar inte hur ni pallar göra flera paddar. Mina fingrar håller på att dö bara av att göra en. :p Mina fingrar lyckas inte samarbeta med den :devil: nålen. Om jag någonsin undrade om jag begick ett misstag genom att välja bort syslöjden i skolan, så behöver jag definitivt inte undra längre. :devil:

Segelsömmarhandske. ;)
Och en stor rulle sådan där plåstertejp (Leukoplast?) från Apoteket för fingertopparna. :)

Smaaart! :idea: Fast det blir nog mest till att lindra skadorna istället för att förebygga. All precision whatsoever försvinner ju med massa jox på fingrarna. :p

Haha, nu ni! Nu är min padd färdig! Inte hälften så välgjord som många andras, men eftersom jag inte är vän med synålar så är jag nöjd ändå. Att jag lyckades få ihop det med ridgjord och korv är ett mindre under bara det. :p Blev en premiärtur idag och den fungerade alldeles utmärkt att rida i. Nu är hästen under igångsättning efter en skada så det lär ju ta ett tag innan jag kan prova den i ordentligt arbete, men skritt och lite trav klarade den utmärkt.

Färdigsydd!:
31864584.jpg

På hästryggen:
31864586.jpg

Med mig på plats:
31864587.jpg

31864589.jpg

Tack. :) Som sagt, jag tänker inte göra nån mer så den får duga. :p Fick inte riktigt till rundningen där bak, så den står ut lite från hästens sida precis i nederkant, men det kan jag leva med. Var lite svårt att få plats med jackan också, den hade jag inte räknat med i sitsstorleken. :p

*delvis knapplån*

Jag fattar inte hur ni pallar göra flera paddar. Mina fingrar håller på att dö bara av att göra en. :p Mina fingrar lyckas inte samarbeta med den :devil: nålen. Om jag någonsin undrade om jag begick ett misstag genom att välja bort syslöjden i skolan, så behöver jag definitivt inte undra längre. :devil:

PRECIS vad jag tänkte! Var jättestolt att jag lyckats göra EN barbackapad för syslöjd var bland det tråkigaste i skolan. Jag valde träslöjd i stället.
Så jag blir grymt avundsjuk på er som gör paddar på löpande band...:bow:

Den ser bra ut att sitta i. Och stilig är den med!
Gillar hur alla färger matchar i bilderna, från schabraket till tröjan och de olika gråtonerna. Var det meningen eller kom det i misstag?
Snyggt i alla fall. :)

Och jo, precisionen går åt fanders när man lägger plåstertejp på fingrarna, men ibland känns det viktigare med skonade fingertoppar än raka stygn. :D

Senast ändrad av en moderator:

Man kan ta på sig ett vanliga tunna gummihandskar när man syr så få man bättre tag om nålen, skyddar ju inte fingertopparna men det är lättare att trycka/dra igenom nålen då. :)

Planerar att göra en egen pad... Har ett antal gamla vojlockar, sylar, nålar, vaxad tråd m.m. här hemma, så det är bara tiden som saknas för tillfället...

Ett tips till er som syr i tjocka material för hand - använd en tång att dra igenom nålen med! Mycket lättare, bara man ser till att dra rakt så att man inte råkar böja nålen... Använder mig alltid av en när jag syr i läder o liknande...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar