Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Den ser bra ut att sitta i. Och stilig är den med!
Gillar hur alla färger matchar i bilderna, från schabraket till tröjan och de olika gråtonerna. Var det meningen eller kom det i misstag?
Snyggt i alla fall. :)

Öh.. ooooja. :angel: Haha, nej det är en ren tillfällighet att vi matchar. Här blandas färgerna hejvilt annars. Brukar försöka hålla hästens färger samma, men själv kan jag ha på mig nåt helt annat.

Den blev faktiskt riktigt bekväm att sitta i. Jag har ju sytt in min ridgjord och känner inte alls de hårda kanterna på den som jag gjorde innan. Lite ovant att ha stöd bakom rumpan bara, men det vänjer jag mig nog vid. :p Tack! :)

kl har sytt om barbacka padden som jag sydde till min shettis, så nu passar den min stora polle^_^, gjorde "bakvalvet" och panneler vid rygg raden av ett gammalt ligg underlag^_^fungerar super bra, ska bara komma på hur jag kan göra om handduks korven fram så att manken kan bli fri (padden kasar bakåt an att handduken trycks ner:()

somm den är nu så är den härlig att rida i men ful som stryk:(
31883034.jpg

Äntligen fickjag bild av underverket (som för övrigt blev klar och användes för ett par år sedan)

Här är den:

Foto0209.jpg

Och i närmare format:

Foto0212.jpg

Beklagligen nog finns det inga bilder på då den är i användning.. Men hoppas det här duger :) Och jo, den är väldigt liten, jag måste ha missat med måtten, men den är så tajt att jag sitter som gjuten i den. Dessutom gillade de andra i förra stallet den, de prövade den på sina islänningar och de fick hästarna att fungera mycket lättare än vad de gjorde med sadel (och hon ena har en ST)

*kl*

Jag är fortfarande nöjd med min padd. Började trava med hästen häromdagen (har varit skadad) och trots att det gick undan och jag studsade lite mindre vackert, så behövde jag inte klämma åt med benen för att hålla mig kvar - det fixade padden åt mig. :D

Men jag har hittat en nackdel med den också... Den är skitsvår att ta sig upp i när man har termobyxor på. :angel: Jag har fått plocka fram den stora pallen så jag bara kan svänga benet över hästryggen, för hoppa upp var banne mig helt omöjligt. :p

Funderar på att fixa en egen nu :) då jag har schabrack hemma så det heter duga :) men tänkte ta min tömkörningsgjord och ta bort ringarna från den. sedan sy fast kudden i den + schabraket. lr om jag tar en täckesgjord? har inte xtra stigläder :s

KL

Och jag blir också så GRYMT sugen på en också!

Jag är inte helt överens med mig själv över hur man ska lösa sadelgjorden. Vill inte att det ska ligga och trycka över ryggraden! Det lutar åt ngt trepunktssystem men vad säger ni?, rynkar det vojlocken bara?

Var har ni köpt teddy ngnstans? Har ni hittat ngt billigt ställe? Eller päls?

Rosa teddy till min vita islänning är ju gjutet och en brun till min fux.... :D

Shit vad min hjärna spinner loss på sånt här :devil::D:D

Jag kan knappt tro vad duktiga alla är härinne! Jag är sanslöst impad av er allihopa!

Svar till Gry:

Det är ingen fara med att den ligger och trycker över ryggraden. I och med att du inte har stigläder så behöver du ju inte spänna gjorden så hårt.

Jag har en skimmel, en islänning, och jag har rosa teddy som jag har köpt i en tygaffär. Det var inte särskilt dyrt. Det blev tyg över så jag sydde ett rosa nosludd till mitt sidepull så att det matchar barbackapadden. :D

Jadu... det är självklart att jag efter att ha sett din underbara häst, som jag blir alldeles prillig och lycklig av att se varje gång h*n dyker upp här på buke, som jag bestämde mig för rosa teddy nånting. Sanslöst vilken söt häst du har!! Sicken utstrålning, når rätt över cyberrymden. :love:

Jag har en avblekt skimmel, mest vitt men lite grå kvar, islänning som absolut måste ha sånt där rosa fluff runt sig :D. Jag vet att jag är 34 år men det kan faktiskt inte hjälpas... :angel:

Till min fux blir det nog brunt skulle jag tro... eller vitt fårskinn. Hmmm...

Jag har legat och grunnat hela natten (jag spinner loss på sånt här lite för hårt :angel:). Funderar på dubbla täckesgjordar med bra resår. Två för att fördela trycket lite. Har en väninna och hon (och två döttrar) fuskar i olika hög grad inom akademiskt ohc de drar inte åt sadelgjorden alls knappt. De får stå på stol och hoppa upp, alternativt dra åt, hoppa upp, släppa upp. De menar att det inte är ngra problem att rida i lös gjord. Jag har en såndär glidpad att lägga under i värsta fall.

Tänkte mig vojlock, sedan fluffig padd, sedan sy på en rem längs med ryggradslinjen så att det blir två platta "öglor" att låta gjordarna löpa genom.

Men jag har inte bestämt mig för om korvarna ska ligga över eller under. Mkt fluff- över, lite fluff- under, lutar det åt. Och den framersta (hehe) ska nog vara en såndär badgrejs och lyftas från manken lite, så det blir som en liten ögla där fram. Bakersta ska nog vara fleecefilt rullat tror jag...

Hmmm.... jag ska fundera lite till!

:D:D:D

Jag säger bara det... att jag har världens jäkla idé!! Jag har slaktat en av kidsens leksaker, säger bara så mkt än så länge... :D

Har varit hos min kompis och snott sadelmakarnålar och tråd och har suttit en bra stund men nu är det läggdags! Ska fortsätta i morgon..

Förhoppningsvis är det färdigt tills i morgon. :banana:

Jag är ledsen tjejer och killar, men jag lär vinna coolaste barbackapadstävlingen :p

stay tuned! :idea:

KL

Och jag blir också så GRYMT sugen på en också!

Jag är inte helt överens med mig själv över hur man ska lösa sadelgjorden. Vill inte att det ska ligga och trycka över ryggraden! Det lutar åt ngt trepunktssystem men vad säger ni?, rynkar det vojlocken bara?

Jag sydde på skoj trepunktssystem, enda problemet var nog att få fast den bakre dynan, det blev väldigt tjockt att sy genom nylonen, schabraken och dyntyget ;) Inlägg 1063 visar hur min ser ut idag, användes väldigt flitigt de första 3 månaderna jag hade den (hittade sedan passande sadel) Nu hade jag den en gång förra veckan, lika skön som förr :idea:

Jag gjorde så här:

Jag rullade ihop två korvar av fleecefiltar.

DSC03163.JPG

Sedan klippte jag bort benen på mina barns :angel: leopardskinn och trädde igenom korvarna så de utgjorde axlar och rumpa. Sedan trökade jag på tassarna på de utstickade delarna

DSC03168.JPG

Fortsättning följer (för stora bilder)

DSC03165.JPG

Innan jag sydde fast min fäll sydde jag på en såndärn padd på shabraket (aj mina fingrar!!) Sedan sydde jag fast fällen fram och bak och sist benen. Tack underbara make som jag har sadlat många ggr för att testa ut hur benen ska sitta :love::angel::love::angel:

Det är öppet i sitsen, dvs, jag ska trä igenom två täckgjordar under där jag sitter men över själva padden. Funkar inte det så ska jag sy på riktiga sadelgjordsremmar.

Så vad tycks? :o:p

Ska du ha huvudet framför dig eller bakom dig?

UNDERBAR! :rofl:

Tack! :D

Huvudet fram, blir det. Jag hoppas att den inte stör för mkt! Denna barbackagrejs blir inte så mkt till "riktig" träning och travkondition direkt utan mest som kul att ha att gojsa runt i skogen i. Jag ska sy/fixa en till.

Till alla:

Mamma sa att hennes jobbarkompis hade köpt en skitsnygg päls på Röda Korset för mindre än 200 kr. Måste ju vara skitsmart att köpa en gammal päls än att köpa betydligt mindre pälsstycken på, låt säga, ikea, eller att köpa ett par meter Teddy för samma meterpris som en hel fin päls :idea:

Tänker mig att armarna måste vara idealiska till korvarna! :idea:

Men fasen då!
Jag har ju inte ens en häst numera men GUD så sugen jag blir på att göra en Pad!!!
Kom på att jag har ju ett schabrak från Hansbo, helt i fårskinn och i någon snygg blåsvart färg.
Det borde man ju kunna använda sig av som bas tänker jag? För sålänge den passar till min rumpa och ben så borde det ju funka till vilken häst man sen ev skaffar sig ;)

Jag kan ju iofs göra en åt dotterns russ, han ska ju sittas in och hon ska bara åka runt på honom lite nu och då, travponny som han är:cool:.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar