Sv: Barbackapad - skratt-dax!
KL
Var på Erikshjälpen igår och fyndade två pälsar!
En fuskis, långhårig, till mig och en fårskinnspäls, i svart, till min väninna. De kostade 200 kr respektive 300 kronor. Erikshjälpen i stan betraktas som "dyrt" och Röda Korset, som i stan har vääääldigt begränsad öppetid, är oftast betydligt billigare.
Hursomhelst. Jag slaktade barnens (och nånstans här måste jag ta och skärpa mig, kidsen är ganska irriterade på mig
) badkorvar, köpte ett shabrak, glömde köpa pad och satte igång igen!
Denna gången insåg jag att jag kunde tima kappans båda fickor och lägga dem framför knäna!!
Helt suveränt! Dessutom kom min smarta kompis på att man kunde sy en muff av en arm! Vi diskuterade länge hur 17 man ska få ihop en muff med tyglar som man faktiskt ska hålla i, men gav upp, och tänkte att vad tusan!! SKitsamma. Muffen är kul och man kanske kan värma en hand i taget. (VI var också inne på "snillrika" hål i muffen man kunde dra tyglarna igenom och annat smart man kommer på sent på natten...
men av ngn anledning blev det inget av det)
Jag blev färdig ngn gång sent efter midnatt och struntade rätt mkt i att huset såg ut som kriget. Så ni får ha överseende med att ni får detaljstudera min tvätt som hänger på tork!
PS; den förra jag sydde var ju superdupertoppen att rida i!! Stackars häst bara, vi stod och garvade järnet i typ 15 minuter medan jag ohc två vänner provred skapelsen... jag har fortfarande dåligt samvete för hans känslor... Men dessa barbackapadar är helt suveräna!!! Och för mig/oss räckte det gott med en rejäl och bra täckesgjord faktiskt!