Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Vek upp schabraket och sydde fast i rullarna så det blev stadigare :)
telefonen-2-264_106187084.jpg

Och så sydde jag fast täckesspännen i remmarna över ryggen och satte fast nylonremmar som även de kommer från ett täcke. Lätt att byte dem till ett par längre om man ska ha till en tjockare häst :D
telefonen-2-266_106187190.jpg

Sen så sydde jag ett fodral med! Blev lila fleece, avtagbart så man kan tvätta om man smutsat ner det.
telefonen-2-267_106187372.jpg

Och här på hästen:
Smickrande vinkel.. magen ser enooorm ut!
telefonen-2-271_106187451.jpg

Lika smickrande vinkel här, jag fick giraffben och hästen enorm mage haha ;D
telefonen-2-272_106187497.jpg

Vad tycker ni? Jag är kanonnöjd :D Hade bara min antiglidpadd under när jag red och det låg stilla och fint trots att sadelgjorden var lite lång, ska ta en dressyrgjord nästa gång..

Åhh, jättefin är den! :) Jag är jättesugen att fortsätta med min nu men försöker hitta något vattentåligt material att ha i korvarna :/

De är verkligen så sköna! Längtar tills det är snö och kallt och man kan sitta i den istället för en kall sadel eller direkt på en hal hästrygg :D

Ewelina: Kan man inte klä in dem i något vattentåligt tyg då? Typ galon :angel:

Joo det vore ju ett alternativ, ett annat är att använda rörisolering eller såna där bad-snablar men hittade inga bad-snablar i stan och jag har redan köpt yttertyg i teddy :/ Men funderar på om man kan klä in korvarna i plast eller om det bildas fukt där inne då?

Bra fråga.. vet inte om det går :P men testa med plast och se hur det blir! Gör man det helt tätt så borde det ju inte komma in fukt?
Vi har "badsnablar" liggande hemma på logen, men lite långt att åka och hämta haha :D Annars är de ju rätt praktiska till sånt.

*kl*

Jag blir också mer och mer förtjust i min padd vartefter jag rider i den.

Men tyvärr så har jag inte kunna använda den så ofta som jag vill då jag behöver någon som kan både hjälpa mej med att dra sadelgjorden och hjälpa mej att komma upp eftrsom jag inte kan göra det sjäv längre :(

Men nu har jag skaffat mej en annan bomlössadel, det sägs vara en äldre Freeform köpt i USA men jag vet inte.....
Men hur som helst så kan jag komma upp själv i den när jag kliver upp från pallen utanför stallet, men inte om jag måste kliva av av någon anledning när vi kommit ut i skogen.....
Fast själva sadeln är superskön när jag väl sitter där, fast ändå inte lika skön för MIN kropp som barbackapadden.
Min läkare höll på att få fnatt när jag sa att jag numera red mest i den padden... Fick en lång föreläsning om vådan av att rida så med tanke på mina 3 krossad nackkotor och reumatism och bla bla bla..... Men han lugnade sej och sa att det var okej om jag lovade att ALDRIG rida utan sällskap och ALLTID med gjorden jag har längst fram som jag har stigläder och stigbyglar fästa i... Tror han jag är korkad eller...

Men hur som haver, barbackapadden är verkligen något att rekomendera om man har spända muskler eller bara behöver slappna av. Så avslappnad och mjuk i kroppen är jag ALDRIG någon gång som efter en tur med barbackapadden :love:

Så nu har jag i huvudet gjort en önskepadd.... Likadan som den jag har fast framför mej så ska en gjord redan vara fastsatt och enbart klädd på sidan mot mej så jag inte får blåmärken av den...
Men hur i hela friden namn ska jag lyckas med det projektet jag som knappt ens kan hålla i synål utan att antingen tappa den eller sticka mej själv med den då jag inte längre har kvar den kordinationsförmågan... bläääh...

Sådär, nu har jag fixat bilder på min!

Red ut med den på grannens arab idag och jag säger då bara det; Jag satt som KLISTRAD! Hästen fick fjong när några hästar busade i hagen och jag fick prova på både piaff, bock och levad men jag åkte inte av :D

Axel är med och hjälper till:
DSC04073.jpg

DSC04077.jpg

Såhär gjorde jag med teddypadden på undersidan (helt i onödan eftersom jag hade mindre rumpa än jag trodde och fick kapa halva voljocken)
DSC04079.jpg

Korv gjord av något spännande liggunderlagsaktigt som jag snodde av pappa:
DSC04080.jpg

Detta blev jag jättenöjd med, blev inte så korvigt över manken, dessutom blev den väldigt stabil och fick rätt form:
DSC04082.jpg

Här ser ni "formen" jag snackar om:
DSC04085.jpg

Och så äntligen... Slutresultatet!
DSC04095.jpg

Hoppas det går att se vad som är på bilderna!

Senast ändrad:

Jag blir fånigt glad när jag ser allas snygga kreationer och lika fånigt glad över att tråden lever ännu - det är trots allt tre och ett halvt år sedan jag startade den! Tänk att det kunde bli sådan härlig ovh häftig reaktion över något jag knåpade ihop för vad det nu kan vara 4,5 år sedan bara för att slippa rida helt barbacka under den månaden eller två jag var utan sadel innan jag fick min specialbeställda första bomlösa sadel! Sadeln har jag kvar men jag lovar - paden har jag slitit på mer.
Jag har fortfarande min första pad (orginalet :D )men den har senaste dryga halvåret genomgått en större renovering och ombyggnad, snart klar, ska bara ha tid att få dit överdraget, bilder kommer när den är klar... Jag är imponerad av att det tog flöera år innan en söm till bakvalvet började ge sig, jag var inte jättenoga med annat än gjordstropparna eftersom den bara behövde funka nåpgra veckor och dessutom var en vild chansning, den kunde ju lika gärna ha blivit en total flopp!

Jag kan inte annat än säga att jag är jätteglad att du startade tråden för jag hade nog tyckt det var lite i jobbigaste laget att rida barbacka hela tiden! :D

Det låter ju inte helt fel!

Jag "råkade" (blev snarare tvingad..) lova min syster att jag gör en barbackapadd åt henne med innan december.. ojoj, hur ska jag orka haha xD

NATURLIGTVIS ska ni få se bilder!
63364_470569664765_666029765_6525954_5830109_n.jpg

62953_470569369765_666029765_6525953_1599325_n.jpg

åker till stallet snart för att provrida den, men tippar på att min lilla (läs ganska stora) rumpa är lite för stor för denna. Så 16" skulle den nog klassas som! men va fasen, det finns ju inget hårt i den, så man kan nog klämma ner både den ena och den andra storleken i den. :D

men ja måste säga att den blev sjukt fräck!
synd bara att ja har en fux..... rosa på fux är inte såååå snyggt...... :grin:

kolla uttrycket på Karisma när hon får vara modell..... :D
58895_470646929765_666029765_6527053_1900541_n.jpg

58895_470646939765_666029765_6527055_5377478_n.jpg

58895_470646919765_666029765_6527052_1110579_n.jpg

trodde den skulle kännas mindre, men min rumpa fick jättebra plats i den och den var riktigt härlig att rida med!

Men den skulle får ett TOOOOOPPPPEEEEN bra hem här hos mej.... för här finns INGA fuxar...... :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar