Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Råkade hamna här helt av misstag men är helfrälst av era kameldrivarsadlar, eller vad de nu hette :p Har redan köpt hem lite material och ska börja greja i kväll tror jag :idea:

kl

Jag blev så otroligt inspirerad av den här tråden att jag var tvungen att sätta mig ned och sy en själv :D Blev otroligt nöjd, men har ju ingen häst att sätta den på än :(

sdael_24107983.jpg

Jag har också planer på att sy en nu! Modell dressyr då jag ändå är nöjd med min hoppsadel :D Men ska noga tänka ut vad jag behöver först, så det bara är att sy och sy och sy när jag väl börjar :)

Jag tyckte faktiskt att det var jättelätt :) Det syns inte på bilden men mina har jättestadiga stöd från en madrass, tror den kommer vara underbar att rida i!

:)Jag är strax klar med min, jag tycker det var lätt att sy den och det tog inte så lång tid som jag trodde att det skulle göra!:)

Såhär ser det ut än så länge! Stödet har jag inte satt fast ännu och jag har bara sytt klart bakstödet. Måste få det att hålla också... Krävs nog mycket goliath (tjock sy tråd) tråd för att det ska hålla!!
Men jag kan knappt bärga mej att få testrida den!:bump: Den är jätte fluffig och mjuk att sitta på. Först tog jag en vojlock sen sydde jag på skumgummi över hela sen ovanpå det en teddypad och till sist ett överdrag av tjockt luddigt tyg, nästan som fleece...:love: och på undersidan av vojlocken slitstarkt vanligt tyg

Senast ändrad av en moderator:

Supersnyggt!! :d

Lite knapplån.
Jag tycker det ser lättare och lättare ut för varje gång som nån användare lägger in bilder på deras egensydda barbackapad ;) Snart kanske jag vågar ge mig på att göra en egen...

Och med det menar jag att ni är så duktiga allihopa :bow: :p

Supersnyggt!! :d

Lite knapplån.
Jag tycker det ser lättare och lättare ut för varje gång som nån användare lägger in bilder på deras egensydda barbackapad ;) Snart kanske jag vågar ge mig på att göra en egen...

Och med det menar jag att ni är så duktiga allihopa :bow: :p

Ja jag håller med och det är nog tackvare alla som lägger in bilder och delar med sig av sina tips på hur de gjorde och tänkte som det ser lättare ut. Det är superbra och sen även att man delar med sig av sina misstag så att folk inte gör likadant!
Det är jättelätt tycker jag. Det enda kluriga är att rulla ihop handdukarna som jag har som stöd fram och bak. Det är svårt att få det så hårt som man vill. Jag använde mig av kökslådan för att sträcka handduken så jag kunde rulla den:angel::banana: det var faktist jättebra knep! haha
Sen beror det ju på vad man använder för material och så. Jag har inte nåt läder alls utan använder mig av nylonband som sadelgjordstroppar. De måste jag däremot klä in sen så att det inte ger brännmärken... men testa att sy det är så kul sen när det börjar bli ett resulatat då vill man nästan inte sluta att hålla på!:bump:

Åh den ser jättemjuk och skön ut :love:

Ja det är den verkligen:love::love:

Du har inte testat din än? DEN är jättesnygg + att den ser jättemysigt ut! Vart fick du tag i de silvriga ringarna på sadelgjordsstropparna? det var smart! Har du med nylonband?

Åh vad man blir peppad till att sy en egen kameldrivarkudde :D Dom ser ju läskigt bekväma ut med all teddy ovanpå!
Synd bara att jag inte är så händig att jag vågar prova själv ännu.. :crazy: :o

Silverringarna ser ut som vanliga öljetter?
Kan köpas i slöjd eller tygaffärer, typ.

Men det kan ju lika gärna ha varit ett band med 'färdiga öljetter',
så att de redan satt där liksom.

Åh vad man blir peppad till att sy en egen kameldrivarkudde :D Dom ser ju läskigt bekväma ut med all teddy ovanpå!
Synd bara att jag inte är så händig att jag vågar prova själv ännu.. :crazy: :o
Man behöver inte vara speciellt händig, det krävs bara ideer och motivation!:laugh: Det räckte för mig iaf!

Du har inte testat din än? DEN är jättesnygg + att den ser jättemysigt ut! Vart fick du tag i de silvriga ringarna på sadelgjordsstropparna? det var smart! Har du med nylonband?

Jag har ingen häst att testa den på. Har dock provsuttit den lite här hemma på soffkanten, och man sitter superskönt :love:
Det är nylonband med hål jag tog med håltagare, sen hade de på skolan en sån där maskin med typ öljetter (?). Gjorde den i syslöjden och min lärare var då mäkta imponerad, hon trodde väl att jag kommit på iden helt själv ;)

Ja om man rider längre med det så tror jag absolut det kan bli det! Hästen är helklippt så jag kommer definitivt klä in mina i något tyg. Hellre det än att riskera nåt.
Någon här som har enbart nylonband som stroppar? Funkar det?

jag gör med min på slöjden, syslöjdsläraren är jätteimponerad! Ett stort + är ju att man kan ta allt man behöver där utan att behöva en endaste gnutta pengar!! :)

Ni som sytt på stöden på själva "dynan" håller det bra? Jag syr med goliathtråd som sagt. Jag börjar bli lite tveksam till det.-det känns lite ostadigt men får kanske sy flera gånger? Orkar inte med att de går sönder efter några gånger!:crazy:

Hur har ni sytt på stöden för att det ska hålla bra och vad använde ni för material?

Ger nylonbanden brännsår? :eek:

Har ridit med min många gånger på många hästar och mina nylonband har inte gett några brännsår, men visst sadelgjorden är rätt lång så det är inte mycket band som ligger mot hästen. Men "sadeln" ligger ju still så det är inget som skaver.

Här är vi "in action"

GetAttachment4.jpg

Hur har ni sytt på stöden för att det ska hålla bra och vad använde ni för material?

Jag har använt tjockt garn eller markis-sytråd på mina.
Tråden har jag fått från pappa som jobbar på ett företag som gör markiser, dom skulle slänga massa jättesyrullar (pga fel färg eller nåt sånt) - så han fick dom och gav mig en av varje färg. Supertjocka och går inte att dra av med bara händerna - perfekt för hästutrustning :D
Man syr igenom vojlocken på ena sidan rullen, sen går tråden över rullen till andra sidan, sy igenom vojlocken, tillbaka över rullen, sy igenom vojlocken o.s.v. tills hela rullen sitter fast.
Använder dubbel tråd/garn.

På en försökte jag göra en "hållare" av band, att bara stoppa ner rullen i, men det blev inte alls lika stadigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar