Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Nu har den här tråden hamnat jättelångt bak ju :/
Men nu är jag iaf äntligen färdig med min pad (ska bara göra hål i stropparna).
Så här ser den ut. Än så länge har jag inte provat den på hästen, men jag hoppas att den passar och blir bekväm : ]

10209310.jpg

10209312.jpg

10209313.jpg

Det klart du ska göra en! Det var inte så svårt, bara skitkul!
Jag använde:
1 vojlock
3 handdukar
lite "vanligt" tyg
stark tråd
teddytyg
spännband
4 D-ringar

hmm... tror att jag fått med allt.

undrar om man kan göra på en dressyrvojlock eller om det blir för rakt då? har kanske nån allround iofs som bara ligger o skräpar!!

Jag bygger på min tredje nu och har bara användt mig av dressyr, vill ha en lodrät sits...

ja det vill ju jag också ha.. men jag tycket att nån tidigare i tråden skrev att man satt väldigt lodrät o de såg ut som ett allround schabrak!!
men du, du har inte lust å sy ett åt mig med?? :angel:

KL

Åh, jag har varit såååå inspirerad av den här tråden! Så nu har jag äntligen klarat av å gjort en själv! Och jag är jättenöjd! Inte alls lika snygg som många av era men helt funktionsduglig :)

Här kommer en bild!

07050700003.jpg

En lite närmare bild oxå..

klippt.jpg

Senast ändrad:

Haha! Bäbi rosa! :rofl: (ta det inte fel, tycker den är fin, min är mkt fulare :P)
Verkligen orginell färg :P Jag tycker den ser häftig ut :P

Finns andra som syr och säljer, fast dyyyrt. Jag hade kanske inte räknat med att folk skulle försöka glöra sig pengar på min idé, men pja det är ju kopior... :D Sy själv, är ganska lätt, man får det special till just sig och sin häst och kostar bara några hundra...

Jag är väl en av de som säljer mina "dyyyrt", eftersom jag tillfrågad från div olika håll. Å andra sidan kostar materialet jag bygger av ca 1000kr, så min timpenning hamnar på mellan 10 och 12kr :crazy:

Föresten, sådan här fanns det ju ngn som red runt i/tillverkade redan för 1½år sedan: http://groups.msn.com/Snabeldraken1/shoebox.msnw

Senast ändrad:

Nej det tycker inte jag heller! Stigbyglar hör inte hemma på varken barbackapad eller barbackagjord... Jag vet att ngn här på forumet har gjort paddar med inbyggd barbackagjord och därmed stigbyglar, men jag tycker inte det är ngn god ide alls. Knappast hälsosamt för hästens rygg. (Men visst saknar jag stigbyglar ibland när jag rider med min pad. Det ska jag inte förneka! :angel: )

Haha, ja jag tog faktiskt det som fanns hemma :) hade en rosa fleece filt redan så jag tog den... annars hade jag nog valt en annan färg :p

Gissade nästan att det var så..XD Låter som min.. visserligen svart (min älsklingsfärg :love: ) men typ..krossad plysh...XD

KL
undrar om man tillslut ska våga sig på ett bygge..
gick det bra att använda hårt rullade handdukar? tog ni typ ett badlakan eller en vanlig "torka-sig-efter-duschen-handduk" ?
Dressyrvojlock har jag ju..
visst stoppade ni in handduken/skumgummit i en tunnel och sydde fast?
vad tycker hästen? om ni jämför med att helt rida barbacka och att rida med padden?

Älskar att rida barbacka, men har lite dålig balans så lite hjälp skulle vara skönt och man verkar ju sitta bra i en sådan där..

man kan väl sprätta bort allt om det blir dåligt såå..

nja, täckesgjorden blir allt kvar.
Får för mig att om man använer stroppar+sadegjord så blir de för spännt över ryggen, finns ju inget som avlastar ryggraden. Men de ju bara en tanke :idea:

jag har ju en täckesgjord som bara ligger å dammar! :)

Lätt att jag ska göra mig en idag! :banana: Bilder kommer!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar