Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

*KL*
Frågar igen vad exakt måste man ha till dessa barbacka paddar ;) ???

jag är inte på långa vägar klar men jag har hitills andvänt
2 hopprullade kuddar
2 hopprullade handdukar
en dubbelvikt del av en bädd madrass (istället för vojlock)
ett lakan till korvfodral
nål å tråd ;)

man tager vad man haver ;)

Senast ändrad:

de lär ju ha blivit bamse mega stora o jätte hmm tjocka eller vad man ska säga haha :angel:

nix alles lagom tjocka.. hittade två gamla kuddar som efter mycket med för att få ihoprullade nu är finfina korvar.

ahaa okej :).. jag ska försöka trokla lite nån dag ska till spiltan och införskaffa mej en gammal vojlock. se om man hittar nått emr användbart

Nu har ju min häst ordentliga filéer och mäter nära 115 grader, inte enormt men han är klotrund så jag funderar på att vidareutveckla den med antingen en pad med kanal och något utskuret för benen eller någon typ av paneler under för att bygga en liten kanal, har en gammal teddypad och en gelepad och ett liggunderlag att tillgå, här ska byggas mera...

Jag har utgått med detta

1 schabrak av dressyrmodell
en gammal skumgummimadrass eller 2 större badlakan
bävernylon till tunnlarna runt stöden
fleecetyg som överdrag
Nylonband för sadelgjorden
Stigläder som sadelgjordsstroppar.

Dessutom: lintråd eller syntettråd för att sy i läder, syl, två nålar för den tråden.

Jag har hittils använt:

Innehållet ur en gammal solstolsdyna (skumgummi alltså)
Bitar av ett lakan
Symaskin och tråd..

Två korvar har det blivit :D I dag ska de sys på en vojlock.

*KL*

Har blivit väldigt inspererad av denna tråd att gör en egen! :)
Vad tycker ni e bäst, sattsa på o ha en täckesgjord eller stroppar att sätta fast en sadelgjord i?

//Mimmi

Eftersom poängen med padden är att man ska sitta fast på hästen så tror jag att en vanlig täckgjord är lite vanskligt, om du orkar så kör med fasta stroppar för säkerhets skull. :)

Och glöm då inte att sy fast ett par D-ringar så du kan fästa en förbygel också...

Minskar risken att barbackapadden glider nästan till 0% :angel:

WOW, vad alla är duktiga! Har läst hela tråden, och nu är jag jätteinspirerad att göra en egen!
Men jag undrar bara... är det någon som vet var man kan köpa teddyvojlockar? Helst nån sida på Internet. Har kollat rund lite, men hittar ingen :/

kan man sy hela padden för hand ? annars måste jag be min snälla mormor om att kanske få låna symaskinen nån dag om intehon kan hjälpa mej hon är rätt händig :love:

kan man sy hela padden för hand ? :

Det går bra! Jag har i princip sytt hela min för hand, och den är jag jättenöjd med!

För övrigt har jag ridit en längre tur med min pad nu, och jag är kär! :love: Den är jättebra! Har format sig lite efter mig redan så jag sitter ännu bättre... Fungerade fint i race uppför backe och går utan vidare att rida lätt i (även om jag oftast är lat och sitter ner:angel: )
Ska fundera på hur jag kan bygga upp sätet ngt bara...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar