Ja, och tack det var mycket givande. Håller med fullständigt, tänker på ett helt annat sätt med min kropp än jag gjort tidigare. Exempelvis är jag väldigt stel när jag ska vrida axelparti åt vänster märkte jag idag
.
Vi gjorde i alla fall ganska många bra öppna igår när vi tränade på egen hand (jag hade det jättejobbigt men pållen han traskade på helt rätt
när jag fick ihop det och gjorde rätt). Totalt utan form
dock, han går lågt och böjt i alla fall
.
Till alla här:
Skulle vilja starta en LC tävling i höst men jag vill inte återgå till min vanliga ridning, hur kan man kombinera? är det någon som har erfarenhet av detta? Så här tidigt i vår utbildning.
Känner att jag får hålla ihop honom så mycket när jag rider "vanligt" och driva in i någon slags form. Formen framifrån alltså
.
En fråga till, i "Rida på kandar" av BB står det skänkel på många ställen men inte sittben, menar han sittben/överskänkel när han skriver skänkel eller? Vad jag förstår ska man inte använda nedre skänkel alls i början, utan senare när man börjar med piaff....eller rider på rakt spår...Alltså att hästen ska flytta (eller hållas kvar) för sittben...
, vet inte riktigt själv hur jag menar.
Som sagt var har bara fått en lektion än, ska ha fler
.
Går ifrån min egen tråd massor, men vill inte starta ny, bara diskutera(/fråga) med alla kunniga barock-personer som kommit betydligt längre än jag själv
.