Återbesök igår då, just nu vill jag bara slänga in handduken och bara gräva ner mig i ett hål. Känns inte som att någon lyssnar på mig och saker hela tiden ändras.
Kontur är tillbaka exakt som han var i mars när hela denna soppan började. Han är halt på mjukt underlag på volt åt vänster. Böjprovet är UA och han är inte halt på hårt underlag.
Hans hälta blir bättre efter några varv på volten och efter att man bytt från höger till vänster.
Men han är fortfarande halt.
Blev ingen behandling, utan vi ska hem och sätta igång honom och sen tillbaka om 6 veckor. Han har även lyckats få strålröta .
Jag blir bara så paff, veterinären sa att var han inte bättre nu så skulle vi dra igång en utredning. Men nej istället ska jag hem och rida på min halta häst. Exakt samma som jag fick ordinerat i april och som gjorde honom sämst hittills. Antar att veterinären vill kolla om vi får samma resultat denna gången..
Jag vill bara få veta varför han är halt. Vi har inte gjort något ultraljud alls eller kollat hans hovar överhuvudtaget.
Så ja.. min motivation är på botten..
Värsta sitsen. Veta att något är fel men inte vad. Hur ska en kunna fatta ett korrekt beslut utan underlag? Har också varit där, det är tröstlöst.
Byta veterinär? Det verkar ju ändå som ni ska börja om från början.