border_kelpie
Trådstartare
Tycker nog att du slösar med tid om du vilar bort tiden. Hästen vilar ju samtidigt som den utreds?
Min sorgliga erfarenhet är att det var MR som hjälpte oss att hitta felet.
Vi hade en liten hälta, ett kortare steg fram, som inte så lätt visade vad som var bekymret.
Vila och promenader, tuppkam etc provades, inget syntes på UL eller röntgen.
I november var vi i Helsingborg på djursjukhuset och gjorde MR.
Då hade han vilat i sex månader under utredningens gång.
Jag bara önskar att vi fick gjort MR tidigare. Då hade denna förtvivlade väntan och hopp om liten förbättring hit och dit begränsats något och framför allt, hade vår häst fått rätt diagnos.
Ja men exakt! Flera har sagt jag ska vila fram tills besöket men då tänker jag att man kan vila bort problemet så kontaktade veterinären och hon sa rid på.
För visst att han inte hoppar på tre ben men något fel är det ju som ni kan se på videon . Han blev ju behandlad I båda framknäna och vilade sedan 2 veckor och sen 3 veckor med promenad. Så vilat har han ju fått prova göra. Blev ingen förbättring.
Blir bara så irriterad och trött när folk vill stå och diskutera om att jag letar fel och att han bara ska vila. För han har sträckt sig i hagen.
Kan ju tycka att har han sträckt sig så borde han inte vara halt 2 månader efter senaste besöket.