Bara 4 veckor kvar

Sv: Bara 4 veckor kvar

det var nog inte så hon menade :smirk:

vad gjorde du med den när den levde? vad tränade ni?

Ja, jag menade vad ni tränade för något.

Men vad hemskt. :(

nån som är trött här :devil:

weightpulling (han älskade det),spår,lydnad, vi var freaken på klubben som fick visa att det gick träna med pb :banana:

glee skrev:
Ja, jag menade vad ni tränade för något.

Men vad hemskt. :(

Ahh, weightpulling verkar kul. Selma gillar när hon får göra såna där "styrkegrejer", bära stora tunga pinnar, klättra uppför branta stenar osv. Så jag tror hon skulle gilla wp. Ska testa lite när hon växt till sig, för att se hur det är. :) Tror inte vi kommer hålla på med det men vi måste ju prova och se hur pass kul det är.

ja prova! det märks om dom gillard et, i början kan det gå så där, dom vet ju inte riktigt hur det funkar.
Selma var f*n ett läckert namn :d :banana: :bump: :rofl:

glee skrev:
Ahh, weightpulling verkar kul. Selma gillar när hon får göra såna där "styrkegrejer", bära stora tunga pinnar, klättra uppför branta stenar osv. Så jag tror hon skulle gilla wp. Ska testa lite när hon växt till sig, för att se hur det är. :) Tror inte vi kommer hålla på med det men vi måste ju prova och se hur pass kul det är.

jag återkommer gärna och berättar hur det går.

glee skrev:
Kan du inte visa var? Jag har letat massor på båda de sidorna och inte hittat något.

Om du går in på agria.se och kollar under hund finns det i sidomenyn nåt som heter "fråga juristen". Där kan du söka på pitbull och då får du upp frågor ang försäkring av dessa + svar.

Ja, gör det. Det brukar ju oftast gå bra och det är alltid roligt att få uppdateringar.

Ja, det där hade jag sett. Citerade också i ett tidigare inlägg, såg du det?
Där ser det inte ut att vara omöjligt att registrera pitbull eftersom de skriver:

"Det har varit problem med vissa kamphundar varför vi även nekar ersättning för sådana, åtminstone om de är oregistrerade."

Kan fortfarande inte se någonstans där de har skrivit klart och tydligt att de inte försäkrar pitbull.. Kan du säga exakt url till där det står, eller citera?

Iofs kan de väl säga nej till reggade pitbulls (och andra raser också) om de vill.. De skriver också "Bolagen kan till och med neka en labrador försäkring men godta en annan."

dubbelbubbel

Senast ändrad av en moderator:

Men är det inte så att pitbulls inte får reggas i skk= oregistrerade i deras ögon?

Vet inte varför de inte skriver det så tydligt men som sagt, jag arbetar på försäkringsbolag och vet att dessa hundar ej försäkras.

Ja, jag tror dig. De har ju iaf varit tydliga med att de kan neka vem de vill. :)

Eftersom du skrev att de har en uttalad policy ville jag veta.. Men den verkar inte så uttalad.

Nej de får inte reggas i SKK.. Eftersom de bara har skrivit "oregistrerade" tänkte jag direkt att det skulle gå bra om hunden är registrerad i ADBA. Men det är säkert så att de menar SKK, och då går det förstås inte. Snurrigt av mig

jupp, diskrimineringslagarna täcker ju inte hundar.

Den är uttalad inom företagen, antar att man kanske inte vill verka "hård" på hemsidorna?

Ang If minns jag inte var jag fann det på hemsidan men det jag klistrat var det som stod där.

Senast ändrad av en moderator:

Jag återgår till ursprungsfrågan,
har du hittat något bra hundnamn än till din hund?
libbe

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 480
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 498
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar