banta shettisen

M

mai

kanske ligger fel men hitta ingen annanstans att lägga den, men hur bantar man den tjocka shettisen, mat, träning, nått annat tips?
 
Se till att du vet vad du ger hästen och öka motionen. Bra balans mellan protein och energi och lägg hästen på rätt energimängd. Alltså behöver du då analyserat hö (eller hösilage).
 
Man tar ut prover från flera balar, öppna kanske 5 balar och lyft försiktigt ut lite från varje bal. Lägg i en speciell påse (du kan få den från t.ex Granngården) och skicka till t.ex AnalyCen eller lämna in på Granngården, ihop med en följesedel om vad du vill veta. Antingen bara energi och protein, eller även mineralerna.
 
Vad går den i för hage? Vad har den för strö i boxen? Vad får den för foder nu?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: Bison
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: Angel
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 761
Senast: Bee
·
Katthälsa Ja, hur mycket mat får era katter/dag. Proportionerna torrisar/blötmat/barf. Är de i normalt hull, under eller överviktiga. Megara som...
2
Svar
24
· Visningar
3 125
Senast: Strict
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp