Bänkdiskmaskin

pepp

Trådstartare
Vad finns det att tänka på när man ska köpa en bänkdiskmaskin? Finns det vissa märken man ska undvika och andra att föredra? Lönar det sig att köpa en begagnad?

Sv: Bänkdiskmaskin

Jag skulle aldrig köpa en begagnad för man vet aldrig hur folk skött den. Dessutom finns det idag så billiga bänkdiskmaskiner. Min sista köpte jag för 1500:- på Rusta. Det är en Atlas. Jag har haft den i snart 3 år och den har aldrig krånglat.

Jag tror absolut att det lönar sig att köpa begagnat! De flesta (och även jag) har använt den i något/några år, men har nu flyttat till hus och har en stor där. De håller ju mycket längre, så att betala halva priset (ca) för en lite äldre tror jag inte är farligt alls. De mer kända märkena (Bosch, siemens) är ju dessutom tystare och drar mindre energi (vår är energiklass A).
Och för övrigt är det nog det bästa köpet jag gjort någonsin, SÅ mycket smidigare med maskin! :bump:
Vi har en Bosch, och den är vi väldigt nöjda med.

Mitt begagnatköp har verkligen varit bra, har suttit och funderat ett tag och tror att det är en Bosch jag har. Jag gav 900 för snart 5 år sedan, och visserligen har den det senaste året fått några "anfall" av oljud, men det var ett tag sedan nu. Kommer nog att kolla efter en begagnad igen när den lägger av.

/AA

Jag köpte en billigt, en ny, den skramlar som attan, så det skall man nog kolla. Oavsett ny ell. beg.

Om den ska anslutas till vattenkranen så kanske kranen/annan grej behöver bytas ut pga högre vattentryck (eller nåt...läst det nånstans).

Vi köpte en ny, blev en bosch och vi är väldigt nöjda. Dock var det lite krångel med att fixa anslutningen men tillslut gick det!

Förstår inte att vi väntat i tre år på detta, aldrig mer handdisk...

Liknande trådar

Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
516
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 665
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka