Bandageskydd?

bettysmatte

Trådstartare
Finns det något smart bandageskydd som håller för skrittpromenader på blött underlag och/eller regn? Min shettis har bandage från hoven (alltså inklusive hoven) och nästan ända upp till hasen. Jag kommer att promenera henne 2 ggr/dag, och ena gången riktigt tidigt på morgonen. Det skulle vara önskvärt med något som man bara kunde dra på lite snabbt, men det finns väl förmodligen inte??

Det finns ju olika skydd som man sätter över benskydd/benlindor men då täcker det bara kota till knä. Några har även en boots del. Sök på skydd för benlindor häst eller mud protection boots for horses så bör du få några träffar som kanske hjälper dig

Finns ju "tofflor" att köpa, men vet inte om det finns så små. Annars kan typ torvplast med silvertejp runt funka.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 393
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 277
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka