Bandagera ponnyer

MHPC

Trådstartare
Hej,

Jag har hört att just ponnyer har extra känslig hud och att man därför inte bör använda bandage lika mycket som man gör på vanliga hästar. Är det någon som vet var jag kan hitta mer information kring vad det beror på osv? Kanske någon studie eller så?

Tack på förhand :)

Hej,

Jag har hört att just ponnyer har extra känslig hud och att man därför inte bör använda bandage lika mycket som man gör på vanliga hästar. Är det någon som vet var jag kan hitta mer information kring vad det beror på osv? Kanske någon studie eller så?

Tack på förhand :)
Låter märkligt. Aldrig hört.

Var har du hört det?
Ponny är ju en ganska stor samling raser, allt från shetlandsponny till ädla ridponnyer med stort fullblodsinslag, alla hästar under 148 cm kan kallas för ponny. Så det går inte att säga att ponnyer har extra känslig hud då det är alldeles för stora skillnader mellan olika raser och individer. Även inom samma ras skiljer det sig förmodligen mellan individer hur pass känslig hud de har.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 855
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025