Band i man

Springer

Trådstartare
Ni må idiotförklara mig, men jag undrar över en sak och har inte lyckats googla fram ett svar.
Jag ser gärna trav på TV, och har då sett att en del hästar har ett vitt band i manen. Vad betyder det? Samma sak som hopphästarnas röda rosett i svansen?

Sv: Band i man

Det betyder att skotaren inte har tillrackligt att gora...

(Sjalv skoter jag just nu 11 och selar ut hastar i tre lopp pa rad sjalv. Det blir baske mig ingen flatning dar inte!)

Och vad kör Nebraska med??? :angel::love:

Jag kör utan - avskyr att fläta... och starthästen har 60 cm man. :crazy:

Och vad kör Nebraska med??? :angel::love:

Jag kör utan - avskyr att fläta... och starthästen har 60 cm man. :crazy:

Äsch då, man har såklart en färdig fläta som man fäster med ett gummiband;).

Dottern har blått, svart, vitt som sina färger och ponny får en fläta av band i samma färger.

/Rea, nördig:D

Det gor man inte.
Hade 13 i forrgar. Tack och lov att stakes sasongen borjar krypa soderut sa det tunnas ut lite iaf. Hoppas pa att halla mig runt 7-8 i vinter. Thats doable...
Maken hjalper mig men det ar svart nar han kor, skor och trailar hela ganget + svarforaldrarnas tre.

Har svart att hitta hjalp. Den senaste vi anstallde hade super referenser. Efter tva dgr hade hon redan borjat fuska. Jag var tvungen att saga till henne att fixa vatten at hastarna varje dag (!) och kratsa hovarna innan korning (!) trodde det var ratt elementart.
Gor det hellre sjalv an springer efter och haller reda pa andra som man dessutom maste betala...

Äsch då, man har såklart en färdig fläta som man fäster med ett gummiband;).

Dottern har blått, svart, vitt som sina färger och ponny får en fläta av band i samma färger.

/Rea, nördig:D

Åh fyyyy.... :eek: VAR finns kräks-smileyn??? :angel:

HAHAHAHAHA, klart att ponnyn ska ha en fläta i sin kusks färger:rofl:.

/Rea, riktigt, riktigt nördig, men glad ändå;)

Jag tänkte på lösfläta att fästa med gummiband... :rofl::rofl:

Men jag är inte mycket för att greja med det egna håret heller så det är väl inte konstigt att hästarnas också får vara naturligt. :p

*kl*

Det är ju för att de ska vinna! Eller är det bara vi som kallar såna flätor för vinnarfläta?

Ni må idiotförklara mig, men jag undrar över en sak och har inte lyckats googla fram ett svar.
Jag ser gärna trav på TV, och har då sett att en del hästar har ett vitt band i manen. Vad betyder det? Samma sak som hopphästarnas röda rosett i svansen?
Det är för att hästägarna lättare ska se var deras häst befinner sig i hopen :)

jag har rött-vitt och blått som mina tävlingsfärger, även i min dressfärg. Så mina får ha en sådan fläta med de färgerna. Passar väldigt bra tycker jag.:D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 341
Senast: ako
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
570
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023