Band att fläta i manen

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mannagrynet
  • Startdatum Startdatum
M

Mannagrynet

Var får man tag på sådana där band som man har och flätar i manen när hästarna startar. Band i olika färger alltså (t ex blå och gul). Någon som flätar sina hästar med sådana?

Sv: Band att fläta i manen

Vilken tygaffär som helst. Det är vanligt bomullsband man flätar in...

plastband eller sidenband avvände vi och alla anda här uppe förr i tiden då vi var yngre..det är sånna där plastband man markerar i skogen med eller sidenband finns att köpa på åhlens eller tygaffärer :)

Ah! Tack för hjälpen! :bow: :bow: :bow:
Trodde det var plastband (som man har på hundutställningar t ex). Men vet inte var man får tag på sådana plastband heller.

Vad är bäst? Tyg- eller plastband?

plastband är ju enklast men siden band r ju snyggast och prasslar inte men har iofs inte varit med om nån som blivit rädd av det heller. dom fleta använder plastband. men kolla i färg/målar affärer. pandura borde ju ha?

sånt där man avspärrar med är det väl? har inte varit på hundtävling ;)

jag ahr en rulle vit och lila o grönt hemma men det hjälper kanske inte dig?

Åh! Vad synd! Jag hade behövt blå och svart. :( Men jag ska åka och kika i någon tygaffär. Borde ju få tag på sidenband i alla fall. :)

Tusen tack ändå! :bow::bow::bow:

De finns ju en massa olika färger att beställa från t.ex Panduro Hobby titta där :angel: :D

du kan ju plasta in hela vagnen och selen osv så ni nstan ser ut som oss? haha

*kl*

Hur fäster man dessa band eg. på bästa sätt?
Är det bara att göra en fläta i manen och liksom fläta in den med någon av testarna, och så göra den lite längre? Eller tar man fler än ett band?

Jag brukar använda en gummisnodd i manfästet för att fästa banden, men det är oxå en smaksak och beror lite på hur duktig man är att fläta ;)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 192
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar