Banbyggarkurs

FT_ryttare

Trådstartare
Vart kan man hitta såna, är de via distriktets förbund eller via svenska ridsportförbundet??

Man ska ha ridit 120 om jag minns rätt..?!
FInns de nån åldersgräns ?
Vad kostar de ?

Någon här som gått banbyggarkurso kan berätta om era erfarenheter.

Sv: Banbyggarkurs

Distrikten brukar skicka ut information om olika kurser. Kolla på din ridskola.

Ifall det krävs att man ska ha ridit 120, så är det en ny regel. Jag utbildade mig för 5 år sedan, och då var det inga sådana krav.

Det är trevligt att bygga banor. Lite stressande, men roligt!

du kan fraga experten om du vill! :angel:
eller kanske inte experten men jag har ju gatt steg 1 iaf:p

kostar ca1500kr (tror jag) först 500 eller natt för anmälning och sen 1000 för att deltaga(klubben betalade för mig)

det är distrikten som ordnar men du kan ga i vilket distrikt du vill.(kan vara olika distrikt för steg 1 och 2)
man maste inte ha ridit 1.20m hoppning, dom fragade pa kursen vilka som hade gjort det men brydde sig inte när nagra sa att dom inte hade ridit det. fast du behöver ju inte bry dig om det;)

vet inte om det är nagon aldersgräns, tror inte det, vet en kille som inte är 18 som är klar för steg 2.

vill gärna ga steg 2 som gar i januari men sitter ju fast här da:( och känns ingen ide att bli banbyggare riktigt nu om jag ända inte kommer bygga natt.
:bump: :bump:

är inte jag som ska gå banbyggarkursen.. inte än iaf.
Utan de är hon som rider skrutten ..

Hon har oxå ridit 120 men är bara 18 så de var de där med åldersgräns.

När gick du steg 1 ??? hade ja ingen aning om :P

ahha skoj skoj, jo kan ha hemlisar för dig ocksa hehe
gick i vintras i skövde. Trollhätteklubben betalade. dom skickade 5 stycken eller natt sant. men var nog ingen som pa fullt allvar ville bli banbyggare. förutom jag faktist(men som sagt har ju lagts pa is) men steg ett är för banchefer ocksa. eller om man bara vill veta mer hur det är att hjälpa till pa banan under en tävling.:bump:

jaså du hade värsta turen o få den sponsrad av klubben din rackare.

Du får se till o pallra dej hem o bli klar då så vi får flera banbyggare i distriktet :D

Hejsan!

Skulle ni kunna ge mig svar på min fråga?

- Var kan man få tag i olika hoppbanor på nätet?

Alltså bygda av vana banbyggare. :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka