Bamse och hans vänner...

feel

Trådstartare
Min dotter älskar Bamse och tillhörande gäng (Skalman, Lilleskutt och katten). Ska inreda hennes rum och hade velat hitta tavlor/affisher med dessa, men det är totalt omöjligt. Tänkte att jag måste fråga allvetande Buke, någon annan som har Bamsemani och vet var man får tag på tavlor odyl?

Sv: Bamse och hans vänner...

Har du provat Blocket och Tradera? Jag kan tänka mig att det kan ha följt med planscher i tidningarna under årens lopp.

Sen kommer jag ihåg att Bamses "pappa" Rune Andreasson (tror jag han hette) inte ville skapa en kommers runt Bamse utan det var bara tidningarna som såldes. Han gjorde små serier kring detta i tidningen när jag var barn på 70-talet. Sen har det ändrats efter hans död vad jag förstått och Bamse finns numer på kläder och allt möjligt.

Jag tycker Bamsekläderna är jättefina och sonen har flera såna plagg. :laugh:

Kläder och ett pussel med Bamse har vi, såg att det fanns lite andra leksaker också. Men just tavlor/planscher och liknande verkar vara omöjligt att få tag på. Prenumererade på Bamse när jag var liten men tyvärr är inget sparat :cry:

Vissa serietidningar brukar ju ha affischer med ibland, kolla bamsetidningarna i affären :)

Sen håller jag med om tradera. En bit tyg kan ju tex. Bli en tavla!

Har för mig att jag sett väggdekorationer m bamse (wallies) men ej säker!

*KL

Om du kan få fram bra kort/teckningar eller kanske bilder från nätet så kan du nog lämna dessa till ngn fotoaffär el liknande som trycker på canvas och då göra egna tavlor?

Du kanske kan hitta fina, högupplösta bilder på nätet och få dem tryckta på canvas eller papper hos någon fotofirma eller liknande? Det behöver inte kosta många kronor.

Vet inte hur det funkar med upphovsrätt och liknande, men jag tror säkert att Bamseförlaget skulle ge tillstånd.

ETA: nu ser jag att Bamseförlaget inte längre finns (och har inte funnits på ett bra tag!) - det är Egmont Kärnan som ger ut Bamse.

Senast ändrad:

Det finns en Bamsebutik i kolmårdens djurpark. Har dock inte närmare undersökt sortimentet...

Köra en seriesida man gillar i kopieringsmaskinen med förstoring till A3? I färg såklart.

Har gjort det med en teckning ngn gång, ganska praktiskt. (Men vi kanske har en väldigt bra kopieringsmaskin på jobbet).

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 487
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila