Baltimore 1178

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare grooney
  • Startdatum Startdatum
Sv: Baltimore 1178

Grattis! vilken liten goding! hur ska jag stå ut med väntan på en egen? Stoet är inte ens inseminerat ännu! :crazy:

Jag använde Baltimore på semin förra förra året och den 2/5 iår kom det ut ett litet stoföl. Brun med stjärn, fruktansvärt söt :) Så "Grimman" är inte den enda som inte fick svart ;)

näe, ok då, brunt är ju faktiskt inte svart ;)

Fast vi funderade mest över varför inte fler fuxar hade fötts. Det fanns faktiskt ett rent fuxsto samma år som mitt föl föddes men även hennes var svart (eller brun). Någonstans borde ju hans fuxgener slå igenom mer än hos just mig kan man tycka! Farfar är ju fux och det finns några till där bakom...

Jag var en av de få som fick ett föl efter Baltimore förra året!!

Hon är helt fantastiskt vacker, rör sej otroligt bra och hoppar med väldigt bra teknik! Jag är mycket nöjd!
Mamman har gångartsdiplom och är en ädel häst efter Oscar II!

Baltimett som hon heter är Baltiomores absolut första avkomma! Känns helt otroligt att det är jag som har henne!!:D

näe, ok då, brunt är ju faktiskt inte svart ;)

Fast vi funderade mest över varför inte fler fuxar hade fötts. Det fanns faktiskt ett rent fuxsto samma år som mitt föl föddes men även hennes var svart (eller brun). Någonstans borde ju hans fuxgener slå igenom mer än hos just mig kan man tycka! Farfar är ju fux och det finns några till där bakom...

Min kompis kanske har en liten fux på g :). Stoföl som föddes i fredags och som är väldigt ljus i pälsen men det återstår väl att se vad det blir av färgen.
Mamman är mörkt brunsvart e. Krius xx ue. Lord.
Har inte sett den själv ännu men kameran ska med så fort jag får ett tillfälle.

Nu är det nära, kl 09.00 imorgon ska jag till kliniken för insemination! Jag vacklade i min övertygelse och var inne på Blickpunkt ett tag, för, alltså, va ska man med en hopphäst till när man blir bajenödig på 120 cm? :o . Jag menar det kan man ju ha en dressyrhäst till! fast en Baltimoreavkomma kan nog trava runt tillräckligt bra för mina blygsamma dressyrambitioner:crazy:

Wish me luck :bow:

Andra inseminationen imorse, ska åka o kolla om ägglossning skett imorgon! Puh, brukar man få hålla på många gånger, tro?
Jag förstår ju att det är individuellt men förra gången tog hon sig lätt så jag tror hon går omkring hemma i hagen med ägglossning och spermierna har rallytävling! jag håller på de svarta flick-spermierna! :banana:

Nu har jag äntligen fått tid att träffa lilla fölis och naturligtvis hade jag kameran med mig i högsta hugg. Ser ut att bli ljusbrun men det kanske ändrar sig? Vad tror ni?

008.jpg

När är din född? Jag trodde nämligen att det var min kompis avkomma som var först ut av Baltimores avkommor. Minns inte såhär på rakarm när han är född men kan kolla upp det. I slutet av april början av maj om jag minns rätt men kan kolla upp det som sagt.

grimman : Jag såg din i vintras på fölvisningen och hon är döläcker!
Och som du tidigare nämnde så var det ett fuxsto som fick en brun avkomma så några bruna finns det allt. :) Men visst är det märkligt att inte fler blir fuxar.

bara för att du skrev det så blev det en fuxis till efter ett svart sto :laugh:
Det tycker jag är lite läckert faktiskt!

Ska försöka ta lite mer foton på min som faktiskt börjar bli lite häst av nu. Hon har pappas sätt att titta snett uppåt bakåt när man kommer och har på det hela taget mer av hans uppsyn än av mamma. Och så har hon världens lugnaste blick fastän hon är rätt kvickfotad när det gäller :angel:

Det vore roligt att se lite bilder på henne nu :) Hon lär ha växt från i vintras. Minns också att ditt sto var gigantisk ;)

Vad fin hon är :)
Jag tycker allt hon är rätt lik sin syster som min kompis har. Det svara stoet som var med på visningen i vintras. Var nyss ut och skulle försöka mig på att fota henne men hon och hennes kompis skulle hellst sitta i kameran om de fick så tyvärr blev det inga bra bilder men ska gör ett nytt försök imorgon igen. Tycker framför allt att de har väldigt lik halssättning, huvud och blick.

Jämfört med sin syster på mammans sida har hon massor med manke. Den andra har bara en liten fjösmanke och då är hon ändå 6 år nu.
Och uttrycket i ansiktet är inte heller detsamma så det kommer nog mkt från Baltimore.

Systeryster med Bocelli som pappa istället.
31106542.jpg

Undrar om ngn har betäckt med Baltimore i år och hur det har gått för er? Mitt sto blev inte dräktigt efter första insemineringen och jag har hört om ett sto till som inte heller tog sig trots att hon alltid brukar ta sig på första försöket.

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 299
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
527
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka