Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Men vilka fina!!
Tack!
Nu är det inte jag som har designat dem, men tar åt mig för bra smak. Ja finns en massa nytt nu på IKEA som är rätt fint.
Jag behöver inspiration... Min balkong (full med skräp från förra året ).
Visa bifogad fil 27121
Ena sidan. Där är en stol, bord och sen bänk med gallervägg.
Du har inte funderat på några balkonglådor? Lätt sätt att få massa mer grönska utan att ta upp begränsat golvutrymme!
Det finns lila stockrosor men de varken klättrar eller hänger. Petunior millionbells eller liknande finns i lila. Sen finns blomman för dagen men den kanske vill ha lite mer jord än du kan erbjuda. Det finns även diverse låga luktärtor du kan ha. Femtunga är en favorit hos mig den är ju hängig av sig och tålig.Idag satte jag ut årets första balkongblommot. Jag brukar alltid börja med färgsprakande penséer. Men vad ska jag ha sen?
Jag gillar starka färger och föredrar blommor i rött, lila och orange. Finns det lila stockrosor? Jag skulle gärna vilja ha sånt som klättrar eller hänger.
Visa bifogad fil 27711
Det finns lila stockrosor men de varken klättrar eller hänger. Petunior millionbells eller liknande finns i lila. Sen finns blomman för dagen men den kanske vill ha lite mer jord än du kan erbjuda. Det finns även diverse låga luktärtor du kan ha. Femtunga är en favorit hos mig den är ju hängig av sig och tålig.
Förutom förslagen du redan fått @Görel så flikar jag in med lila Klockranka (klättrar, jag hade den i en relativt liten kruka på balkongen förra året och det gick bra), samt blåkrage, Lobelia och Torenia som alla hänger och finns i lila.
Nu ska vi också försöka ta tag i projekt balkongen. Vi har köpt nya (ganska fula, men de enda sköna som får plats) positionsstolar och precis målat om bordet.
Jag skulle vilka sätta upp en spaljé-vägg odla en klätterväxt på ena sidan. Frågan är vilken klätterväxt som trivs i kruka på solig balkong (sydväst), är fin och växer upp snabbt så man får njuta av den på sommaren? Hjälp